Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack! Sydväst! Nu har vi dock flyttat, men har fortfarande syd-sydvästligt läge på balkongen. Det underlättar helt klart för växtligheten!Åhh så här vill jag ha det!
Instagram-balkong!
Vad har du för sol-läge?
Denna: https://www.impecta.se/sv/artiklar/hangpetunia-f1-shock-wave-deep-purple.html@Idas så fint! Vad är det för sort på petunia?
Tack! Sydväst! Nu har vi dock flyttat, men har fortfarande syd-sydvästligt läge på balkongen. Det underlättar helt klart för växtligheten!
Vad hade du för plantor? Förra sommaren var nog i varmaste/torraste laget för en del sorter!Märkligt att min balkong inte gick lika bra förra året, trots samma läge
Men skam den som ger sig?
Vad hade du för plantor? Förra sommaren var nog i varmaste/torraste laget för en del sorter!
Petuniorna sådde jag från frö i mars Planterade om två gånger innan jag flyttade ut dem. Nu var ju förra våren väldigt varm, men petunior är mycket frostkänsliga så man får inte vara för ivrig med utflytten. Palettbladen på bild nummer två härstammar alla från sticklingar köpta i olika Facebook-grupper De växte galet bra i solen!Pelargoner (som funkade) och smultron som funkade sådär.
Penséerna var fina på våren/försommaren.
Sådde du dina fina blommor från frö? När var hur?
Pelargoner (som funkade) och smultron som funkade sådär.
Penséerna var fina på våren/försommaren.
Sådde du dina fina blommor från frö? När var hur?
Härliga gardiner!Fixat trall till balkongen idag.Visa bifogad fil 26808
Resultatet blev helt okej trots en fruktansvärt dålig såg.
Visst är de fantastiskaHärliga gardiner!
I morgon ska jag köpa en balkongsoffa jag hittat begagnat. Hoppas verkligen måtten stämmer för då kommer den passa precis på kortsidan.
Har fått några lastpallar av jobbet också. Ska snickra ihop en sån här tänkte jag. Sen ska jag försöka näta in en del av balkongen också.
Jag brukar ha massor av tomat och gurka men i år skippar jag det. Älskar krasse så kommer gå all in på det och även solros.
Ja eller hur! Såg det igår när jag var på trädgårdsmässa.Oj vad fint med lastpallarna!
Jag ska för första gången i mitt liv äntligen få ha egna pallkragar och inte bara nöja mig med en balkonglåda eller sno halva mammas sen jag bodde hemma för typ 10 år sedan
Men frågan är, hur mycket sol behövs? Vi har ett underbart läge på tomten där vi har sol över hela nästan alla soltimmar men just utanför köket där jag skulle vilja placera dessa pallkragar för att ha närheten in är det hyffsat skuggigt typ hela tiden. Beror mycket på att det ligger i en vinkel och att taket går ut.
Tänkte sätta flera olika sorters sallad, ruccola (finns redan sen förra ägarna) och en hel del olika kryddor osv som jag nästan dagligen använder i maten. Även tomat och lite annat.