Alva789

Trådstartare
Hej!
varje dag rider jag men jag skulle både vilja ha bättre balans och sits.
Har fått hjälp av min tränare men jag undrar hur man kan öva dessa två utan att rida? :)
 
Sv: Balans

Till övningar för sits och balans utan häst är en pilatesboll allra bäst! :) på den kan du öva både och. För en bra sits behöver du även muskler för att orka sitta rätt, något som man kan träna upp. T.ex bålstabilitet kan du öva med just pilatesbollen, sit-ups och liknande. En bra sits betyder även en bra hållning, öva på att alltid ha ryggen rak och en bra hållning dagen igenom. :)
 
Sv: Balans

Hej!
varje dag rider jag men jag skulle både vilja ha bättre balans och sits.
Har fått hjälp av min tränare men jag undrar hur man kan öva dessa två utan att rida? :)

Prova Pilates bollen som Sar24BB66 rekomenderar, den är grym, körde en del övningar och ja visst hittade jag muskler som jag inte trodde fanns (träningsvärken talade om det) normalt så tränar jag löpning och gym men ändå så gjorde bollen susen för bålen och givet för balansen :)
 
Sv: Balans

Gå på räcken. Hoppa 20 min på ett ben och 20 min på nästa (utan vila mellan). Blunda och bara stå på ett ben. Stå på händer. Surfa (om du har möjlighet till det).

Sitsen: Rygg- och maglyft. Slappna av i kroppen. sitt rakt över på en stol. Avslappnat men rak i ryggen.
 

Liknande trådar

Ridning hej, jag rider islandshäst och har många olika träns men jag vill börja träna min häst bettlöst så då undrar jag om det är bättre med...
Svar
2
· Visningar
166
Senast: Sryoqwe
·
Utrustning Jag har börjat rida en häst med bomlös sadel. HUR hittar man balans i en sådan? Den har ju inget djupare säte liksom. Därtill känns den...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: skiesabove
·
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
777
Senast: Lejd
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 229

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp