Balabanov metoden

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare DuploBit
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 156
D

DuploBit

Hittade den här videon på Youtube

http://www.youtube.com/watch?v=kxDYUkbIv7M

Där de använder en beagle..

Jag har själv beagle och vet att det inte är direkt de förigaste hundarna och förstår vilket jättejobb det innebär att få en beagle till detta.

MEN

Han använder balabanov metoden.. Vad innebär det?

:bow:

Sv: Balabanov metoden

Balabanov metoden

..enligt hans egna dvds ;) ar i stora drag clickertraning, utan clicker, med viss korrigering/obehag. Allt byggs upp baserat pa leksaker, att hunden skall fortjana leksaken och div. rattelinjer runt ikring det :) Mycket intressant att studera honom faktiskt.

Eh tja, (trott just nu) men kort sammanfattat sa tar det hundens lekdriv och anvander det som betingad forstarkare.

Liknande trådar

Övr. Hund Regn, grusade vägar och leriga rastgårdar är ju inte det roligaste direkt. Jag går här och dagdrömmer om att ha en vattenslang utanför...
Svar
16
· Visningar
1 509
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 861
Senast: Maniac123
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 293
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
7 570
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Badrumsrenovering - pris?
  • Svensk politik nr 3