bakterie i strålen

Atryggen

Trådstartare
hej!
min häst har fått en bakterie i sina hovar, som har satt sig på strålarna. jag undrar om nån har nått tips för att få bort de?

tacksam för svar :)

Sv: bakterie i strålen

Är det röta hästen har? Isf kan du testa med kopparsulfatlösning, det brukar få ordning på röta.
Har hästen mkt bekymmer så rekommenderar jag att du ta kontakt med veterinär.

Vid röta kratsa hovarna minst en gång per dag har du bädd så både när du tar ut och in pållen.

Behandla genom att hovslagare kommer ut och tar bort det angripna + kopparsulfat blandat med vatten eller tjära är hästen ordentligt angripen så gör detta varje dag....

min ponny hade likadant, hovslagaren sa att jag skulle kratsa och borsta rent sen spreja med jodapax, efter lite mer än 2 veckors användande var det borta :)

Liknande trådar

Hästvård Jättedåliga bilder för han ville inte stå still. En bekant har lite plötsligt fått hand om en häst som inte har så fina hovar...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 155
Hästvård Hej, min häst fick en kraftig hovböld i mars o h stod på klinik i fem dagar. Väl hemma gick hon bandagerad en månad och skoddes sedan...
2
Svar
21
· Visningar
2 933
Senast: Missemus
·
Hästvård Hej, har en häst som har börjat få svamp i strålen. Blev rekommenderard att behandla det med TrushEnder eller väteperoxidlösning. Köpte...
Svar
7
· Visningar
938
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 692

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tråden för spår
  • Luktar gnagare?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat