Bakbensaktivitet

Sv: Bakbensaktivitet

Ja så uppfattar jag det också, inte så långt ifrån Helsingborg. Han ser ju riktigt härlig ut!

Kände igen honom från ridsports avelsextra . Han finns på Gunnarlunda * Googla ;)

Mia

han har trevlig bakbensaktivitet, men jag tycker att han ser ut att vara kortare i steget på höger bak än vänster bak. Är han så när han visas för hand eller är det pga ryttaren?

Delvis knapplån.

När jag ser filmen på den 6åriga Leredo så far tankarna till fenomenet Tennessee Walking horse, överdrivna rörelser som blivit rent onormala. Nu menar jag inte att det är något fel på Leredo, han ser bara väldigt rörlig ut.
Men hur rörliga ska de få bli? Hur mycket ska de sätta under sig och slänga med benen innan det börjar bli fel? För högställt och dåligt med plats för de långa bakbenen. Överrörlighet som skadar hästen?

Nu är jag inte så hemskt kunnig på detta område men började ändå undra. Dressyren är ju till för lydnad och för att hästen ska bli behaglig att rida och hålla länge som ridhäst. När blir rörelserna så stora att de tappar sin funktion-att bära fram hästen på ett så ekonomiskt sätt som möjligt med minsta möjliga slitage?

Men vad tråkigt :(, även om det var så jag redan uppfattat det... Fast jag undrar faktiskt varför :confused:, tror det är en hingst som skulle kunna få mkt ston (om folk bara kände till honom)...

Men vad tråkigt :(, även om det var så jag redan uppfattat det... Fast jag undrar faktiskt varför :confused:, tror det är en hingst som skulle kunna få mkt ston (om folk bara kände till honom)...

Pratade ju precis med dem och det var väldigt bestämt på det planet att han inte skulle verka via ASVH utan de ville serva stoägarna med en möjlighet att komma ut på kontinenten genom att hingstarna verkar genom bla Hannover och Oldenburg.
De menade på att med den möjligheten så är ju alla champ o auktioner mm tillgängliga i bla tyskland..

Ja, det kanske är bra för dom som bor i Skåne... Men för mig som bor uppåt i landet, känns det väldigt långt och krångligt att åka med hästar till championat i Tyskland...
Tyvärr går han bort för mig, om han inte verkar i ASVH :mad:. Mkt synd, för det är en fantastisk häst!

Har du fått den informationen från Gunnarlunda om att han inte kommer reggas i ASVH ?

Kan man göra så när hingsten står och verkar redan i Sverige ?

Mia

Har du fått den informationen från Gunnarlunda om att han inte kommer reggas i ASVH ?

Kan man göra så när hingsten står och verkar redan i Sverige ?

Mia

Klart man kan, det finns ingen lag som säger att bara för att hingsten är av godkänd ras för det svenska avelsförbundet så måste hästen själv och avkommorna reggas i det förbundet.

Jag tyckte däremot att han blev MER intressant om han inte ska lösa licens i ASVH :angel:

Liknande trådar

Katthälsa Min katt verkar vara otursförföljd. Ingen verkar veta exakt vad som hänt, men jag skall försöka beskriva så gott jag kan. I går vid två...
Svar
14
· Visningar
5 385
Senast: Hoarfrost
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 159
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 378
Senast: Sirap
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en sak att säga när det gäller vett, etikett och rent allmänt hyfs. Jag är uppriktigt sagt skittrött på att tacka för gåvor som...
Svar
0
· Visningar
1 104
Senast: Skorpion76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka