Bakbensaktivitet

QuickStar

Trådstartare
Igår kväll (natt...) roade jag mig med att lägga ett antal timmar på att söka på youtube och titta på alla möjliga dressyrhingstar.

Jag kom fram till att väldigt få har bakbens aktivitet jag gillar, så nu undrar jag, är det jag som är extremt kräsen eller ÄR det inte så många som har riktigt bra aktion bak?!

Vilka hingstar tycker ni har det?

Humor Me! ;)

:banana:

Sv: Bakbensaktivitet

Sådär på rak arm utan att fundera igenom så mycket;

Florencio I
Ampère
Rubin Royal/BH Romanow

sedan finns det naturligtvis en hel massa fler, men visst jag håller med Dig..man får leta lite för att hitta riktigt bra bakben.

Moorlands Totilas (stavning?) :idea:

Jag tycker även att Briar har fin fina bakben!!

Ampére är en av dom vars bakben jag gillar bäst! Dock har jag inget lämpligt frys-sto i år, om man nu ens kan få tag på doser.

Jag är lite nyfiken på vid vilken ålder du tittat på hingstarna och om det är under ryttare eller vid hand?

Jag tycker mig se stora skillnader på unga hingstar visade vid hand och äldre hingstar under ryttare. Det är mycket lättare att hitta bra bakbensaktivitet på de unga mindre ridna hingstarna. Tycker jag som inte är dressyrproffs...

Jag håller med dig till viss del! Men ibland tycker jag man ser att det kan bero på ryttaren också, men det är många som tappar en del aktivitet med åldern. Då är de inte alls lika elektriska.

Jag har kollat på alla videor jag hittat, vissa har jag sett lösa, vid hand och ridna, både som yngre och äldre.

Nu har jag inte sett många uppställda ordentligt men jag tycker att en röd tråd verkar vara lite rakhasiga men det är svårt att säga exakt utan att ha studerat bra uppställda bilder. Många Flemmingh ättlingar tycker jag har riktigt trevliga bakben.

Det finns i mina ögon många dressyrhingstar som har tråkiga bakben.. funderar på om det är bekvämare att sitta på en häst som sprattlar mer fram än bak, eller om det bara ser flashigt ut. Rider mest min egen nuförtiden och har lite dålig koll..

Jag tycker exempelvis att Wladimir OA, Dahlwinnie och Maserati har riktigt bra bakbensaktivitet, om än väldigt olika. Nu tog jag bland de sista hingstarna jag sett live, bara för att kasta ut några namn. Det finns ju många fler med bra bakben..
/U

Jag håller absolut med! Det finns massor av dressyrhingstar med alldeles för dåliga bakben. Två hingstar med mkt bra bakben är Cashmir & Connaisseur, sen håller jag med Cyllene om att många unga hingstar har bättre bakben än dom äldre. Tror att det på vägen till samling tyvärr tappas bort lite bakben...

En äldre hingst jag såg nyligen som har mkt bra bakben, är White Star :love:

Vad jag förstod så behövdes han inte visas utan kunde godkännas direkt ändå, men jag kanske har fattat allt fel... För på hemsidan står det att han bara är godkänd i Hannover & Oldenburg :confused:

White Star gillade jag på videon som var i en annan tråd, Cyllene var väl du som tipsade om den? :confused:

Synd bara att han är röd och efter Weltmeyer :angel:

C + C gillar jag bakbenen på, speciellt på Connaisseur! Ska bli mycket intressant att se han live ikväll :)

Jag tycker att Bayron har det, honom har jag sett live då han är far till två av mina hästar.

Enda videon jag hittade är denna från när han står i USA och dit flyttade han 2007 och videon är från 08 så han är 18 år här. Jag tycker han ser oregelbunden ut bak i trav under ryttare men han är fin när han är lös i hagen.
När jag såg honom var han 12 år och det var en grann syn :) Han har 10 på sin trav och 9 på galopp har jag för mig.

http://www.youtube.com/watch?v=on6HmSslr20

Han är ju såååååååååååååå läcker :love: Och fin färg + tecken,en riktig Dobbis kille ;)

White Star borde utan problem kunna godkännas, en av Tysklands högst bedömda hingstar genom tiderna! Men jag vet inte vad som gäller om han inte visas...

Funkar länken:

http://87.106.247.64/ZV/horse-gate.com/video_hib/mov1042.m1v

Jäklar vilka bakben!:) Har bara sett honom på foto tidigare, och då ser han lite gammeldagsgrov och trist ut (tycker jag), men de där bakbenen skulle nog inte många tacka nej till på en avkomma. Står han i Sverige?

Liknande trådar

Katthälsa Min katt verkar vara otursförföljd. Ingen verkar veta exakt vad som hänt, men jag skall försöka beskriva så gott jag kan. I går vid två...
Svar
14
· Visningar
5 385
Senast: Hoarfrost
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 159
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 378
Senast: Sirap
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en sak att säga när det gäller vett, etikett och rent allmänt hyfs. Jag är uppriktigt sagt skittrött på att tacka för gåvor som...
Svar
0
· Visningar
1 104
Senast: Skorpion76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka