Baka liten kaka

Sv: Baka liten kaka

Tack så mycket!

Kl

hallongrottor_73186014.jpg

Har bakat hallongrottor idag! :laugh:

Vaniljkrämsfyllning? Hur gör du då? Recept?!

I morgon ska jag baka, ska ha kickoff på jobbet i 50-tals anda! Hemmafruar i all ära ;) Så blir chokladmuffins med vaniljfyllning & smörkräm som frosting, morotsmuffins med limefrosting, tigerkaka & hallongrottor! :bump:

dsc_0769_73872075.jpg

Morotsmuffins med creme cheesefrosting
dsc_0767_73871963.jpg

Chokladmuffins, vaniljkrämsfyllning & smörkrämsfrosting
dsc_0766_73872874.jpg

Serverade på fat

Man kan ju göra på två sätt. Antingen brer man vaniljkrämen på degen och rullar sen ihop den. Sen klickar man i sylten när bullarna är rullade och uppskurna. Eller så brer man ut sylten och klickar i vaniljkrämen efteråt :)

Dock är det nog enklare att spritsa i vaniljkrämen, jag var dock för lat för det :p Jag valde att bre på sylten, men det blev väldigt mycket sylt och det rann ut.

Annars är receptet vilket vanligt bullrecept som helst!

*kl*
Jag gjorde alla hjärtans dags-semlor igår:
P1020858.JPG

P1020861.JPG

fast min koncentration när det gäller att dekorera tog slut efter typ de första två semlorna och sen blev resten lite halvslarviga.. Men dom var iaf goda :d

KL

Jag bakade cherry pie (körsbärspaj) igår och det blev så otroligt gott! Serverade grädde till. Har länge velat göra en riktig amerikansk cherry pie men de flesta recepten jag hittade har alltid färdig chreey pie-fyllning och det finns ju inte i sverige. Men hittade alltså ett recept som innehåll körsbär i glas i stället och det hade vi ju till och med hemma,

Blir nog ännu godare med riktiga körsbär men det är det ju lite ont om den här årstiden.

Åhhh semlor vill jag också testa att göra någon gång!
Det är väl semeldagen snart va? Och självklart måste det vara rosa grädde ;)
Hehe eller man skulle kanske ta & göra blå? :P Hehe

Haha hade knappt koll på att det hette fettisdagen!

Nåväl.. fick som uppdrag att baka ett gäng till jobbet i morgon :laugh:

Sockerfria?? Semlor?? Jag tror att dina önskemål är omöjliga att få ihop ;)
Fast grädden är iofs sockerfri och jag har inte tillsatt något till mandelmassan - det måste ju vara som att dom är sockerfria?! :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka