Baka liten kaka

Sv: Baka liten kaka

KL.
Vars i butiken brukar den konserverade mjölken infinna sig?
Vars kan man hitta en vettig sprits? Gärna på internet, då vi inte direkt har alla affärer här i Luleå :D

Jag har också alltid hittat den vid det utländska sortimentet.
Googla på "baktillbehör" så hittar du fina spritsar på första träffen :)

Var så nyfiken jag med på den där pajen, så jag har inhandlat mjölk i burk, men undrar:

kan jag koka den imorgonkväll för att sedan göra iordning pajen söndag morgon?

Tror den pajen var med i halv åtta hos mig för några veckor sedan?
Låter väldigt gott iallafall, jag gillar sött och sliskigt :D

Var och köpte mjölken idag, den var helt slut på Ica maxi! Men på Willys fanns det :) blev dock 2 små burkar (hur mycket är det i burkarna ni köpt?). Han som visade mig vars dom fanns sa att det varit massor och köpt av dom :D haha, det verkar gå en våg i banoffe pie :D

Var och köpte mjölken idag, den var helt slut på Ica maxi! Men på Willys fanns det :) blev dock 2 små burkar (hur mycket är det i burkarna ni köpt?). Han som visade mig vars dom fanns sa att det varit massor och köpt av dom :D haha, det verkar gå en våg i banoffe pie :D

Jag undrar samma sak, det är 397 gram i de burkarna jag köpte (också två mindre på Willys)..känns ju som att det borde räcka till ett tunt lager, men hoppas någon kan svara som gjort pajen :)

En annan sak också: Går det inte lika bra med mat- och bakmargarin till bottnen? Står smör överallt och jag trodde det gick lika bra med mat- och bakmargarin så tänkte att det har jag ju hemma..

Senast ändrad:

Runt 400 g räcker!

Ja klart du kan ta margarin!
Dock sägs det ju att smör blir godast till all bakning :)

Runt 400 g räcker!

Ja klart du kan ta margarin!
Dock sägs det ju att smör blir godast till all bakning :)

Okej :)

Jo det är ju det. Min mamma som gillar att baka brukar ibland byta ut lite smör mot lite margarin, för hon tycker det blir bättre konsistens på deg m.m (på tal om inget). De där dumlekakorna många gör, så gör mamma med, halva mängden smör och halva margarin, blir väldigt bra.

Hoppas inte min paj blir äcklig för att jag använder margarin, för jag får gäster imorrn ^^

Senast ändrad:

Angående cake pops, ska man skrapa bort fyllningen på kexen? Det står inget om det i ditt recept men det är ju bara torra kakor i mixern...

den här veckan har jag gjort marränger och ytterligare en cheesecake! :laugh:

DSC00014.JPG

DSC00030.JPG

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar