Baka liten kaka

Sv: Baka liten kaka

KL

Sådärja! Nu står morotskakan i ugnen och ska snart ut! Ska tänka på det där att sticka i den lite i förväg! Hoppas den blir bra nu, smakade lite på smeten och den var god iaf!:d

//r

Åh, vad gott! Det är så sinnesjukt mumsigt så det finns inte! :D
Funkar utmärkt att frysa med så det är najs att ha i frysen :d

Ja, det är ju det! Och jag hoppas som sagt att denna ska smaka mycket!

Åh, vad bra att den passar bra att frysa! Hade tänkt frysa en del, men var lite betänksam, men vad bra att det funkar fint!
Nu är den ute ur ugnen och luktar och ser god ut =) Ska snart börja med frostingen =)

//r

Jag skulle snarare säga att jag är GLAD att jag inte jobbar på din sambos jobb! :p
Fast om det bara är på fredagar så är det kanske inte så farligt.... :d

Jag är jättesugen på att göra cake pops, men funderar på att ta nåt av de andra recepten som finns på dem... Eller att göra som ditt fast med oreos istället (ballerina finns bara på IKEA här och bara orginal.. o det är ändå lite långt till IKEA för att bara köpa kakor.. även om vi gör det ibland.. ca 3 timmar i bil är ibland värt det om man verkligen verkligen verkligen vill ha kanelgifflar...). Tror det kan bli sjukt gott med oreos!

Problemet ligger nog i att oreos är bland det godaste jag vet... Så popsen lär försvinna oroväckande fort... :o

Jag vet! Det är sjuuukt gott!

När jag jobbade i Grekland så åt jag det ständigt, då fanns det inte här i Sverige.
Men de senaste året så har alla butiker här börjat ta in den kakan.

Jo, fast tack o lov så har den varit så jäkla dyr att jag aldrig unnat mig den! :p
Nu vet jag inte om den blivit billigare sen i höstas, men jag hoppas nästan inte det... :rofl:

*kl*

Sådana är Oreos-kakor, går de att hitta på tex Willys?

Har sett recept med sådana jag är sugen på att testa:

Oreo creamcake 1 kaka

Ingredienser
36 st oreos kakor, 4 paket
60 g smör
28 st marshmallows, stora
1,5 dl mjölk
3 dl vispgrädde
2 tsk florsocker

Gör så här
Grovhacka 10 oreos kakor, ställ åt sidan.
Kör 26 st oreos i matberedaren eller kavla sönder dem i en påse, det ska bli fina kaksmulor.

Smält smöret och blanda det med kaksmulorna.
Tryck ut blandningen i pajform, 24 cm i dm.
Ställ formen kallt.

Smält marshmallows med mjölk på låg värme i en kastrull.Rör om hela tiden tills allt är smält.
Ta av kastrullen från värmen och låt det svalna i ca 15 min i rumstemperatur.

Vispa grädden fluffig. Blanda ordentligt av hälften av grädden med marshmallowsblandningen till en jämn smet. Vänd ner den resterande grädden och de grovhackade kakorna.

Häll fyllningen i pajformen, ställ formen i kylen i ca 4 timmar eller över natten.

Sikta florsocker över kakan och skär upp den i bit och njut.

image.php

Undrar om det är nåt o ha :)

MUMMS!

Sån där liknande kan man köpa på deli de luca i Oslo!
Sååå gott, undrar om jag ska testa?!

Jag gjorde en morotskaka efter ditt recept igår, bjöd familjen på den idag, jäklar vad god den blev då! :D

den är ju så grymt god!!! och även med äpple istället:love: tänkte baka en idag men hade ingen philadelfia hemma är ju så gott med glasyren på ;p

dsc_1151_141449813.jpg

Gjorde egna våfflor igår med smak av kardemumma!

ca. 6 våfflor

* 100 g smör
* 3,5 dl vetemjöl
* 2 tsk bakpulver
* 2,5 dl mjölk
* 1/2 tsk salt
* 1 tsk vaniljsocker
* 1,5 tsk malen kardemumma

glass/grädde & sylt till servering

Gör så här:

Smält smöret och låt det svalna. Blanda de torra ingredienserna i en bunke. Tillsätt mjölken & vispa snabbt ihop till en smet. Rör i det avsvalnade smöret. Grädda ca. 1 dl våffelsmet åt gången i smörat våffeljärn. Servera genast.

Tips!
Håll våfflorna frasiga på galler i ugn, ca. 150 grader. Ifall ni vill äta våfflorna samtidigt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka