Baka liten kaka

Sv: Baka liten kaka

Blir tokmums med Marabou mjölkchoklad, 1 st 200g kaka ovanpå, som den chokladen som man ska smälta.

Jag tog faktiskt det då den är mkt godare än blockchoklad/billigare choklad :)
Eller ja, jag blandade ca 100 g mörk choklad och 100g mjölkchoklad, bara för att det blir godast då tror jag :p
Gott blev det :)

Mirabell: Prova, de är jätteenkla och jättegoda :)

haha gjorde knäckiga äppelpajen idag, men en sak ledde till det andra och det slutade i en märklig kreation. blev för lite äpplen så skulle fylla upp med blåbär, men blåbären var inte blåbär utan svartavinbär. Vinbären gav i från sig kolosalt för mycket vätska så det blev typ äppeloch vinbärsgröt med knäckigt täcke. Såg väldigt mysko ut men smakade ju smarrigt iaf :d

Hoppsan! Men bra att den smakade gott ändå!
Hade exet på besök nyss och han gav pajen högsta betyg.

Men kan man fylla den och frysa den? Tänkte fylla den med hemmagjort äppelmos :) vet inte om det är så bra att frysa?

kl

på söndag fyller min dotter ett år.
Till kalaset ska jag baka en tårta med ett lager med geisha-fluff, och ett med citroncremé, och över det ett vitt MMF-lock och en marsipanros med blad uppepå:d

I morgon ska jag baka cupcakes för första gången! Hoppas de blir lika goda som de ser ut! :love:

Det blir vanilj och choklad fyllda med nutella, chokladen med vanlig (rosa) frosting och vaniljen med chokladfrosting.

Kan man färga smeten med en droppe röd karamellfärg så att det blir rosa, eller blir det någon bismak av karamellfärgen då? Någon som vet?

Ok, men då ska jag nog testa det! Är ju sådan liten mängd som skall i också så det borde inte vara någon fara!

nej det går jätte bra, jag använder 1,5 flaska rödfärg när jag gör red velvet cupcakes smakar som det ska ingen bi smak, dock tycker jag att gul karamell färg ger bi-smak även i liten mängd

kl

Hihi, nu är mina koppkakor i ugnen! :D Eller, den sista delen av de muffins som jag gjort. Det blev 4 "extra" så de fick stå utan plåt, och de har givetvis flutit ut och inte blivit så där härligt höga. De som står på plåt får stå kvar i dem under natten eftersom jag skall ta med mig dem i morgon när min syster fyller år, men jag kommer givetvis pryda mina utflutna koppkakor med lite frosting! Får se om det blir någon av dem som blir presentabel att ta kort på idag! ;)

Ska jag förvara muffinsen i rumstemperatur eller i kylskåp under natten? Vad är bäst?

Nuså! Lyckas alltid få den brun i kanterna dock :( men men, den brukar smaka alldeles förträffligt ändå!

013.jpg

Toppen!

Ohh hallonpaj låter gott!

Själv var man på chokladfestival idag! Bjuder på lite mumsiga bilder ;)

dsc_1292_112294664.jpg

dsc_1293_112296856.jpg

dsc_1271_112297098.jpg

dsc_1278_112297420.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka