Baka liten kaka

Sv: Baka liten kaka

*kl*

Vad kan man göra?
Har tre jäkla icapåsar samt en papperskasse med äpplen. Att göra sjuhundrafemtioelva burkar med äpplemos är ju liksm lite onödigt.

Äppelkaka är jag trött på, likaså att skala dom :angel:
Någon som vet vad katten man kan göra med dessa äpplen?
(GAH! man borde förbjuda ens mamma att åka på äventyr, speciellt när hon kommer hem med en hel fruktaffär!)

Ahhh annars hade jag tänkt mig bilden som jag har som avatar!
Men yeye man ska inte titta på mig, man ska ju titta på kakor! ;)

Ohh jag bakade bullar i fredags :D

Ja det var självklart receptet det var fel på! :laugh:

Nu har jag lagt in en del äldre inlägg så nu går ögonen i kors :eek:

Dax å ta kvällen :)

65324_434362338442_746368442_5257938_7218248_s.jpg

Givetvis bakade jag kanelbullar igår :D:d

Påminner alla om att man inte får göra reklam för sin blogg på något vis heller "gå in på min profil så hittar ni" är lika lite okej som att länka till den rakt upp o ner i inlägget.

Så jag har helt enkelt raderat allt bloggsnack som dök upp det sista.

//lizan, moderator

Okej! =) Nu var det sleepwalker som gav mig tipset, jag hade tom glömt bort att jag lagt upp en adress ;)

Men men antar att det är otillåtet oavsett vem som säger det! :laugh:

Senast ändrad:

Förlåt Lizan, jag tar på mig det där!

Mirabell, nu har ju jag iaf hittat den så jag är nöjd. :p

Nu när jag för en gångs skull bakat så tänkte jag bidra lite här i tråden :)

Snickerskaka

1 burk jordnötssmör
2 dl ljus sirap
1 tsk vanilinsocker
1 dl socker
8 dl krossade cornflakes
100-150 g choklad

Smält jordnötssmör, sirap och socker i en kastrull.
Blanda ner krossade cornflakes och vanilinsocker.
Klä en liten långpanna i smörpapper. Bred ut smeten jämnt i pannan.
Smält chokladen över ett vattenbad. Bred ut den jämnt över smeten.
Skär kakan i bitar när chokladen stelnat.

Mums säger jag bara! :d

66533_166407733373314_100000122664714_594703_6656214_n.jpg

66475_166407906706630_100000122664714_594704_1881158_n.jpg

Blir tokmums med Marabou mjölkchoklad, 1 st 200g kaka ovanpå, som den chokladen som man ska smälta.

kl

Är det någon som vet om det finns något recept på bakverk utan strösocker? Vi har allt annat i bakväg förutom det, och jag är alldeles för lat för att orka åka iväg och handla :p

Du kan väl torka en del av äpplena, det blir ju supergott med torkade äppelringar!
Inget skalande behövs heller. Kärna ur och skiva äpplena och bred ut på bakplåtspapper.

Tänkte att jag ska ägna kvällen åt att baka tre saker:
Filmjölkslimpa, sesamknäcke och en äppelpaj med knäcksmet.

åh ligger äppelpaj med knäcksmets receptet här? annars tar jag det gärna, bror med sambo kommer över imorrn

Det kryllar av recept på det om du googlar knäckäppelpaj, men man kan göra vilken pajdeg som helst som man gillar, förgrädda den, fylla med äppelskivor, lingon/tranbär och nötter, koka ihop 100 g smör, 1½ dl socker, 2 msk sirap, 2 msk vetemjöl och slå det över och sedan grädda 25 min i 200 grader. Gott!

Filmjölksbrödet blev jättegott! Även där kan man googla fram receptet. Det är med bikarbonat så inget knådande och jäsande. Jag gjorde det i lergryta istället för vanlig brödform eftersom jag inte hade någon sådan, och det fungerade utmärkt. Satte in det i kall ugn och började ta tid när den var varm.

Åh jag fick med mig en massa olika mjöl sist jag var hemhemma. Har ett favorit bröd på filmjölk, lingonsylt, cashewnötter och linfrö! Samt olika nyttigare mjölsorter. Så himla gott!

Just nu känner jag har Leilas bok stirrar på mig från hyllan :p Har varit på väg att baka bullar och rulltårta i flera dagar men det har inte blivit av. Dels försöker jag sluta vara så sockerberoende och dels måste jag ha hjälp att äta upp, rulltårta kan man väl inte frysa? Fast om jag känner mig själv rätt kommer det stå både bullar och kladdkaka och rulltårta här vilken dag som helst :p

Förlåt men rulltårta går utmärkt att frysa! (vill inte bidra till ditt sockerberoende, hehe) Bara att ta fram en bit sen & klicka på grädde med bär så har du en bakelse ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka