Baka liten kaka

Sv: Baka liten kaka

Alla recept i denna tråd ska jag sätta ihop i ett dokument med alla bilder. Håller på med en receptpärm med register *dödsseriös med mina recept*.
Så jag är jättetacksam för denna tråd! Tack alla!

Annars är ju långpanna perfekt när man ska baka till många :) morotskaka eller snoddas/kärleksmums till exempel. :)

Här är förresten ett bullrecept som blir superduper gott!
http://www.skanemejerier.se/sv/Matideer/Receptbank/Kanelbullar/

Och vill ni ha inspiration rekommenderar jag bloggen kalasgott, hon bakar massor (speciellt macaroons vilket jag tänker testa nån dag) och även mat. Jätteduktig och jättebra recept, har bakat hennes bullar med vaniljkräm och blåbärssylt som är to die for.

Alla recept i denna tråd ska jag sätta ihop i ett dokument med alla bilder. Håller på med en receptpärm med register *dödsseriös med mina recept*.
Så jag är jättetacksam för denna tråd! Tack alla!

Hehe va roligt, hoppas det blir bra!
Du får gärna fota & visa pärmen när den är klar? :D

Eller också hojtar jag bara till i tråden när jag är klar så kan folk få receptsamlingen mailade till sig :)

*kl*
Eftersom jag idag är något bakis och därmed inte orkat göra något vettigt (läs: plugga alt. röra mig utanför dörren) så blev det amerikanska blåbärscupcakes gjorda. Väldigt goda men nästan lite väl söta så nu kommer vlmf snart och hjälper mig att äta upp dom :D

Ååh klart man vill ha den receptsamlingen! :D

Det har ju klagats på att jag inte bjuder på bilder... så här kommer bilder! De föreställer muffins med hallon, mandelflagor och rörsocker :d

P5100537.jpg

P5100540.jpg

Receptet är från Sju sorters kakor, tror de hette Fruktmuffins och innehöll egentligen apelsinskal och russin!

*kl*

Hur har jag kunnat missa denna tråd så länge, jag som älskar att baka! :D

Brukar köra efter Leilas "A piece of Cake", recepten där är precis lagom komplicerade och hur goda som helst ju :d. Annars är ananaspaj en klassiker och småkakor från "Sju sorters kakor" (som jag har tappat bort :cry: ).

Ska kolla tråden noga efter nya spännande recept att testa! :D

De blev jättegoda! Rekommenderar verkligen rörsocker som topping, det smälter inte som vanligt socker utan lämnar en nästan knäckig yta. Supersmarrigt :d

Eller hur.... Vart har du varit hela vårt syndiga liv? Ibland iaf, vi varvar mellan här & beachtråden ;) gäller att hitta den fina gränsen där emellan :P

Jag lämnade muffinsen på jobbet ;) då kan man vara med i beachtråden också tycker jag...

I helgen står det bullar på menyn! Kanske rabarberpaj också. :)

Haha, bra att det finns en tråd som motvikt till denna :p. Hade jag kunnat hade jag lätt ätit bakverk varje dag :d.

Ska eventuellt ha släkten över i helgen för att fira en sen födelsedag, så jag har iaf en ursäkt att få baka snart :D.

Trevligt! Vad hade du tänkt att baka då?!

Jag är hemma sjukanmäld & har typ tråkigt! Men orkar nog inte ställa mig & baka. Är ledig i morgon så jag kan inte ge bort det heller.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka