Baka liten kaka

Sv: Baka liten kaka

man kan bland annat göra chutney och ha till maten (om man är lagd åt det hållet), bara mixa tillsammans med lite ocker och ha i filen eller göra cheesecake på krusbär! :)

Och just ja, jag har varit i varten och bakat igen. Den här gången en mycket vedervärdig tårta eftersom min mamma hade fått för sig att dom behövde en stor mus till hennes jobb. Jag fattade inte anledningen men ägnade hela gårdagen åt att försöka rädda tårtan från helvetet och gav upp någon gång runt 22 när mamma skulle börja dekorera den. Så ja, den är inte tjusig men definitivt personlig och ovanlig

P1030148.JPG

P1030147.JPG

Jag tror det är nosen som påminner om ett tryne! För det är fler som säger att det ser ut som en gris :D

Och det är grädde med lite chokladkräm inbandat - allt för att få en så sunkig färg som möjligt ;)

Jupp ett tryne :D uppifrån är det en mus (svansen avslöjar den!) och framifrån en gris. ;)

Är Leilas recept, finns i "a piece of cake". Så det är bara baka på! För den boken har du om jag inte minns fel, om inte kan jag skriva ner receptet imorgon :)

Senast ändrad:

Väldigt fin presentation av din lilla kladdkaka! :) Jag ska nog också ta och baka nåt ikväll tror jag. Det är ju ett sätt att hålla sig vaken åtminstone :)

Jag blev sugen på sockerkaka med röda vinbär, kanske bakar ihop det ikväll! Tänkte fixa efterrätt nu i form av smörstekta bananer och vaniljglass :)

Väldigt fin presentation av din lilla kladdkaka! :) Jag ska nog också ta och baka nåt ikväll tror jag. Det är ju ett sätt att hålla sig vaken åtminstone :)

HAHA visst blev det fint ;)

Jag har bakabstinens jag. Men jag jobbar tyvärr inte i morgon så jag kan inte "bli av med" bakverken :angel: Har gått ner 7 härliga kilon & tänker INTE gå upp dom igen!

Kan iof baka till min sambos jobb.... då blir dom himla glada!

Mmm kan verkligen rekommendera smörstekta bananer! :d Delade dem på längden och vände dem i en blandning av farinsocker, kanel och kardemumma. Sen steka på ganska hög värme i smör. Vaniljglass till :d

Kan tänka mig! Jag gillar friterade bananer!

Det blir bak ändå.. gör nu Leilas chocolare ship cookies. Degen var asgod.... nu mår jag illa ;)

Ska bara frysa dem & sen skjuts in i ugnen!

dsc_0011_85474053.jpg

dsc_0005_85473960.jpg

dsc_0003_85473864.jpg

Nu har jag slängt ihop lite kakor som sambon får ta med sitt jobb i morgon.
Degen smakade precis som i Ben & Jerryglassen "Cookie dough" Åt mer deg än färdig kaka ;) Tur man tränat idag & ska träna i morgon så man slipper få tokångest. Hihi

Leila´s chocolate ship cookies

125 g mjukt smör
1 1 dl råsocker
1 1 st ekologiskt ägg
1.5 1.5 dl vetemjöl
0.5 0.5 dl cocos
0.5 0.5 tsk bakpulver
0.25 0.25 tsk salt
100 100 g mörk choklad
1 1 st apelsin, skalet

1. Vispa smör och råsocker krämigt, rör i ägget.

2. Vänd i vetemjöl, cocos, bakpulver och salt.

3. Hacka chokladen grovt och riv apelsinskalet, blanda i degen.

4. Rulla in kakdegen i bakplåtspapper till en rulle (5 cm i diameter) och frys i cirka 30 min.

5. Skiva rullen i 1 cm tjocka skivor och grädda kakorna på bakplåtspapper i 200 grader, cirka 10 minuter.

6. Låt svalna & förvara i en låda med lock.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka