Bagarmossen

• Hundhälsa
  • Trådstartare Trådstartare Vixten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 33
  • Visningar Visningar 3 049
V

Vixten

Vår valp passar på att bo på hos bagarmossen i helgen för sin diaree och får lite dropp. Trist, dels för lilla våfflan som man håller på att sakna ihjäl sig efter, men också eftersom agrias försäkring har 20 dagars karens och eftersom vi inte ens haft henne så länge antar jag att jag får stå för hela kalajset. Så länge hon blir bra så är det ju inte hela världen.
Vad tror ni att de kan gå på? Jag har inte en susning, så sambon och jag håller på och oroar oss här hemma hur fasen de blir. 2 helgdagar :confused:

Sv: Bagarmossen

Hon kom dit lördag kväll och jag hoppas vi får hämta henne på måndag

Då är det ju jourtid med...

Kan kolla vad jag betalde per dygn för Tulla, fast det var vardagar då. :)

Tack :) de vore supergulligt. Javisst bästa jourtid, man måste ju passa på ;)

Men inte betyder väl karens att försäkringen inte skulle täcka? Den gäller väl från samma dag man tecknar den? Eller...?

Jag trodde karensdagar var det antal dagar som man bara betalar en självrisk för, trots flera behandlingar?

Oftast är det en tids karens på nytecknade försäkringar för sjukdom. Skador däremot är det ingen karens på.

Detta för att man inte ska kunna försäkra in en redan sjuk hund och utnyttja försäkringen.

Men valpen var väl försäkrad hos uppfödaren? Brukar inte den täcka x antal dagar även efter att man köpt valpen?
Har för mig att jag läst det någonstans...

Hittade itne alla papper men , i runda slängar betalade jag (eller försäkringen tog med då) de första 5 dygnen på intensiven gick på 33 000, med dygnet runt vård. Men då var det intensivvård med. håller fö med de andra, tror visst det kommer gå på försäkringen, ring bolaget och prata med dem!

Jag har agria till min hund och hade ingen karens, försäkringen började gälla samma dag jag fick hem honom. Uppfödaren har också Agria, om det spelar in.

Hade dock problem att direktreglera efter 3 månader efter att ha opererat bort en knöl eftersom försäkringen var "nytecknad" och han kunde ha haft den när försäkringen tecknades. Dock inga problem efter att ha skickat in besiktiningsprotokollet.

Tack för alla svar!

Jag får ta och prata med agria imorgon och se vad dom har att säga, jag bara antog att karens betydde inget skydd alls. Läste på hemsidan nu om att de täckte skador, tveksam på om diaree räknas som en skada..

Och så ska jag kolla med uppfödaren annars som Falukorw föreslog, de kan ju vara en ide.

Men inte betyder väl karens att försäkringen inte skulle täcka? Den gäller väl från samma dag man tecknar den? Eller...?

Jag trodde karensdagar var det antal dagar som man bara betalar en självrisk för, trots flera behandlingar?

Det är väl självriskperiod?

Jag har också agria och har varit i en liknande situation. Jag tror inte att de får nån ersättning dessvärre. Försäkringen täcker endast olycksfall, alltså akut uppkomna skador inom karenstiden.
Jag fick betala allt själv när min hund fick hudproblem som behövde undersökas.
Mvh

Fast nu när jag tänker efter så var han ju oförsäkrad innan och det spelar ju säkert en stor roll.
Har hunden varit försökrad hos uppfödaren så borde det inte vara nån karens.

Haha, såklart att det är självriskperiod jag menar! :idea: Jag kom inte på vad det hette och tänkte att det säkert var det som var karens :angel:

Kikade i mina papper hon är dolda fel försäkrad hos uppfödaren. Sen dröjde det en vecka innan jag försäkrade henne själv. Det lär man ju aldrig göra om igen. Dröja med försäkringar..

Hursomhellst Agria täcker bara skador och olycksfall första 20 karensdagarna :( surt

Dolda felförsäkringen är en försäkring för uppfödaren, Inte hunden, så det hade inte spelat någon roll om du försäkrat samma dag som du hämtade valpen ur den aspekten.

Fast iofs; hade du gjort det, så kanske du skulle ha passerat karenstiden?

Dolda fel försäkringen är något helt annat och inte det jag menar.
Det jag syftar på är typ att tikens försäkring eller om det var valpkullsförsäkring gäller ett visst antal dagar även efter leverans. Fick det svaret när jag skulle försäkra en av de hundar jag sparat på foder, då tyckte den person jag pratade med att jag skulle vänta att teckna nya försäkringen tills den försäkring som redan fanns gick ut, har för mig att det var 1-2 månader. Just nu är jag inte hemma och kan kolla i mina papper men när jag kommer hem i eftermiddag kan jag se efter vad som står.

Gnist: Nej, även om jag hadde fösäkrat henne samma dag så hadde inte karensdagarna gått ut. Vi är inne på dag 16 tillsammans med våfflan.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej, jag har varit arbetslös nu ett bra tag och känner mig värdelös som aldrig får nåt riktigt jobb. För 3 år sen läste ja till... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 637
Senast: escodobe
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet... 6 7 8
Svar
146
· Visningar
32 188
Senast: Elendil
·
Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
9 183
Senast: Rosett
·
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag... 2
Svar
24
· Visningar
4 567
Senast: Pinus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka