Bästa kylande linimentet?

lillastjärna

Trådstartare
Vilket är det mest prisvärda/ bästa kylande linimentet på marknaden? Eller är de lika varandra?😊
Jag skulle vilja ha ett kylande liniment att kunna massera in på frambenen efter ridningen. Ponnyn har en tendens att både stryka och balltrampa sig, så jag brukar ha senskydd och gummiboots fram.
 
Liniment kyler i regel dåligt. Satsa på kyllera eller kyldamasker i stället (finns både sådana som man kyler i frysen och sådana man bara kyler med kallt vatten)
 
Vilket är det mest prisvärda/ bästa kylande linimentet på marknaden? Eller är de lika varandra?😊
Jag skulle vilja ha ett kylande liniment att kunna massera in på frambenen efter ridningen. Ponnyn har en tendens att både stryka och balltrampa sig, så jag brukar ha senskydd och gummiboots fram.
Det bästa är om du kan kyla med vatten i 10 20 min efter passen, tar ju sin tid men det har jag upplevt som det som fungerar bäst och värt att lägga tid på om det behövs.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 841
Senast: Bapelsin
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 396
Senast: Pratsch
·
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 372
Senast: MiaMia
·
Hästhantering Jag har lite problem med min shetlandsponny. Han är sex år gammal, har varit hos mig ett drygt halvår, och har innan dess enbart varit...
Svar
17
· Visningar
2 422
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp