Badrumshylla

pepp

Trådstartare
Vad har alla här för badrumshyllor i duschutrymmet?

Jag flyttar till pojkvännen snart och han har ingen?! Så ska införskaffa en tänkte jag, vill helst inte ha med sugproppar då jag tycker dom lossnar lätt (eller har jag bara testat fel?) och vill inte borra hål i nåt kakel heller...

Jag har en korg med sugproppar, den har aldrig lossnat men jag trycker till sugpropparna ibland.
Det finns nån sugkopp som heter "vacloc", clas ohlson har såna, de ska vara bra men jag har inte provat så kan inte säga så mycket om dem.

Annars finns det väl en stång som man spänner fast mellan tak och golv eller badkarskant och den har hyllor.

Vad har alla här för badrumshyllor i duschutrymmet?

Jag flyttar till pojkvännen snart och han har ingen?! Så ska införskaffa en tänkte jag, vill helst inte ha med sugproppar då jag tycker dom lossnar lätt (eller har jag bara testat fel?) och vill inte borra hål i nåt kakel heller...
Jag har en 'metalltrådshylla' med en stor krok upptill. Hänger den på duschblandaren. De med sugproppar åker alltid ner.

Jag har en korg med sugproppar, den har aldrig lossnat men jag trycker till sugpropparna ibland.
Det finns nån sugkopp som heter "vacloc", clas ohlson har såna, de ska vara bra men jag har inte provat så kan inte säga så mycket om dem.

Annars finns det väl en stång som man spänner fast mellan tak och golv eller badkarskant och den har hyllor.

Vill helst ha en dubbelhylla med två plan, har det i min nuvarande lgh, men den är ditskruvad.
Såna där man spänner fast har jag funderat på, men har för mig att dom ofta är vita och plastiga? :crazy:

Jag har en 'metalltrådshylla' med en stor krok upptill. Hänger den på duschblandaren. De med sugproppar åker alltid ner.

En sån har han faktiskt testat! Men den då var rören i vägen på nåt konstigt sätt!
Tror jag får ta en sväng på CO och kolla in utbudet...

Jag köpte en fantastisk duschhylla på Lidl för några veckor sedan. Den är kromad, har tre hyllor, passar i hörn och är teleskopisk. Den sitter alltså mellan golv och tak. Genialisk!

Jag har en sån med "vac loc" från CO, den modellen som heter hörnhylla (fast den kan hängas var som helst, inte bara i hörn). Den sitter bättre än en med vanliga sugproppar men även den här släpper från väggen då och då. Nu var det så praktiskt att i nuvarande lägenheten har vi en liten kroklist på väggen precis bredvid duschen, så jag har hängt hyllan på den :)

Såg förresten att CO även säljer hållare för schampoflaskor som fästs på stången som håller duschmunstycket. Om man inte har så många flaskor, och om de är av rätt form för att passa i hållarna, kanske det kan vara ett alternativ.

När jag hyrde en lägenhet i andra hand utan badrumsskåp hade jag trådhyllor med sugproppar som jag avskydde varenda dag jag bodde där, samt en liten hylla som hängdes på stången till duschdraperiet. Så skulle jag inte vilja ha det igen.

Har ni plats finns det ju badrumsmöbler med en massa förvaring och ibland även spegel, känns som en trevligare lösning tycker jag.

Det finns hyllor mm som limmas fast med "knådepoxy", de går att ta bort om man vill. Kolla på tex k-rauta, bauhaus, coop forum eller liknande. De kan dock vara ganska dyra.

Jag har en sån vit plastig sak som spänns mellan golv och tak köpt på Biltema, himla smidigt men inte superfint. Men konstruktionen är smart så det borde ju finnas snyggare tycker jag :) men det låter ju som det bästa alternativet för dig.

Har en som liknar Ikeas Immeln, men det är en krok på var sida som man trycker in mellan utanpåliggande duschblandare. Väldigt smart, mycket fack.

Annars duger Immeln långt också...

immeln-hangande-duschkorg-vaningar__0241964_PE381642_S4.JPG

Annars tycker jag att det här funkar bra att ha på golvet
19801008-origpic-6f26d2.jpg

Senast ändrad:
Vi har limmat upp en dubbel hylla med sånt där speciallim som vi köpte på Bauhaus. Skitbra!

Vi hade en sån med hängare innan, men nej, den krävde ju jämnvikt och jag fick mer än en gång en flaska på tårna:arghh:

Jag har en sån vit plastig sak som spänns mellan golv och tak köpt på Biltema, himla smidigt men inte superfint. Men konstruktionen är smart så det borde ju finnas snyggare tycker jag :) men det låter ju som det bästa alternativet för dig.

Jo en sån hade varit perfekt, men jag är kräsen och vill att det ska vara fint också :D pojkvännen tyckte att vi bara kunde ställa flaskorna på badkarskanten, jag bara :cautious: :confused: haha.

@Lovisaleonora Immeln såg fin ut, måste mäta och kolla att det funkar med rören kring blandaren också... gillar att det är dubbelhylla.

@lady_vip Vad är det för speciallim? Går det bort från kaklet sen?

Har fått en sån med såna "fina specialsugproppar" i skallen när jag skrubbade golvet i duschkabinen. Det gjorde helvetiskt ont. Rekommenderar absolut inte!

Liknande trådar

Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
804
Senast: MiaMia
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 960
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 208
Senast: Nota
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 720
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar