Badkläder i sommar

@Red_Chili Jag vet inte helt. Har aldrig riktigt fattat hur bh storlekarna egentligen fungerar så har bara köpt det som passat. Fast jag minns att @AraSlei tålmodigt försökte lära mig när jag var typ femton hahaha. Så har bara köpt något, och aldrig direkt förut tänkt på mina bröst som stora. Fick hjälp på Change för några år sedan och har aldrig använt den behån för den sitter alldeles för hårt och gör ont, trots att hon i butiken hävdade att det aaaabsolut var min storlek.

@cili Ja men provade först en smal i en trekantsbikini vilket är det jag alltid haft och fick typ inte ens in halva i den. Höll på att dö av skratt i provrummet. Sedan tog jag en L och då fick det plats men det såg ju inte snyggt ut, det var bara massa tyg överallt och den såg ändå för stor ut.

@SandraW Bandeau ser inte riktigt klokt ut på mig. Trivs bäst i trekansmodell. Får väl helt enkelt bara prova mig fram. Åh suck.

Jag har också jättekonstig kropp (enligt alla underkläder/bikinitillverkare). Typ 65G-70F beroende på modell, och hängtuttar som bara den. Lyckas med konststycket att vara tjock precis överallt utom just runt bröstkorgen tydligen... Anyways, både VS och Change tycker jag har varit helt värdelösa när jag varit där. VS tyckte att problemet med mina stora bröst var enkelt löst genom att gå upp i omkrets. Resultatet blev i och för sig att brösten fick plats i kupan, men hängde nere vid knävecken och all tyngd bars upp av axelbanden vilket inte alls är meningen. På change tycker jag att de har varit helt okej på att hitta storlekar, men problemet är att BH-arna är gjorda likadant oavsett om man har små eller stora kupor. Tycker inte att de ger tillräckligt med stöd, har en BH som är i rätt storlek när man står rakt upp och ner, men där brösten typ ramlar ut om man rör sig.

Har tyvärr fått gå till specialbutiker och betala apmycket pengar för bikinis de senaste åren. Kör nog av den anledningen på samma som förra året.

Mvh, inte alls bitter ;)

Jag köpte en sån här bikini i förra veckan. Jag har 65C i BH och 38 blev lagom. Det var mest bandeau-toppen jag var ute efter för att ha något att sola i utan att få linjer över axlarna, (vita bröst kan jag leva med ;) )men den kostade bara 49:- per del så jag slog till på båda. Jag känner mig sååå fin i den, tänker dock klippa bort rosetten mellan brösten. Den är liksom lite too much för min smak, och så blir det lite limpa av tutteriet med så mycket tyg emellan.
hmprod

Jag är sugen på den här:

12-0019.jpg

1. Skulle jag passa i den?
2. Är det rätt färg?
3. Hur är den i storlek?
4. Kommer jag se ut som en stoppad, randig, falukorv?
5. Bör jag skaffa burka i stället?

@Lillelorden men usch det låter ju inget kul. Sedan tror jag inte ett dugg på att du är tjock överallt annars, för jag har sett bild på dig och du är jättefin.
Sedan vill jag inte direkt klaga. Tror många vill slå mig med en spade i huvudet om jag sitter och grinar över att jag är lång, smal och har bröst. Men det vore fint att hitta en snygg bikini som inte flashar halva tuttarna på stranden. :D

@LindgrenV Den är fin men ja, lite falukorvsvarning kanske :p

Jag tror att du skulle va jättefin i nått sånt här:

image3xl.jpg
image4xl.jpg

Det är det jag är rädd för och därför vågar jag inte beställa :p

Jag är inte ett fan av färgerna på den du länkade men tycker att modellen är fin. Frågan är om jag skulle passa i den? Jag har svullnat upp som en shetlandsponny på grönbete det senaste halvåret. Mammabaddräkt kanske skulle vara något :cautious:

33kgmtf.jpg

Den här från Panos Emporio kommer jag glassa runt i i sommar! Den är i virkad spets (tror jag det kallas), äger numera tre bikinis i liknande material och tycker det är såå fint! :)

Den prickiga men underdelen i andra inlägget!
Den rosa bh:n ser ut att vara av sådan modell att har man inte perfekta fasta runda tuttar (vilket du kanske har det vet ju inte jag nåt om) så kommer den inte att sitta snyggt.

Jag har haft samma bikini i några år nu, men funderar lite över dessa två:

image4xxl.jpg

Fast med "hipster" underdel utan vingar.

image1xl.jpg

Men båda är lite över min budget och jag är inte kär (än)

Liknande trådar

Hemmet Jag funderade först att posta i köpa-hus-tråden men tänker att det kanske är många som inte läser där. Vi är ev. intresserade av ett hus...
2
Svar
24
· Visningar
851
Hemmet Behöver ganska akut byta spis (inbyggnadshäll) och fläkt i köket och det kommer ganska olägligt, då en stor del av bufferten hamnat på...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 433
Senast: Kakis
·
Trädgård & Växter Jag är väl medveten om att det inte finns någon regel direkt för hur ofta gräs ska klippas som så, men om man tänker att man den här...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 659
Senast: TeamLundVer
·
Tjatter Är det någon som ska jobba inom äldreomsorgen i Norge i sommar? Hur gjorde ni för att hitta jobb och boende där? Hur länge ska ni vara där?
Svar
3
· Visningar
513
Senast: Sebastian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama