R
Raderad medlem 6459
Mina barn börjar bli större nu men jag ser verkligen fram emot att få vara moster till hennes barn. Om jag ens är hälften så bra så är jag världens bästa moster liksom.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mina barn börjar bli större nu men jag ser verkligen fram emot att få vara moster till hennes barn. Om jag ens är hälften så bra så är jag världens bästa moster liksom.
Har inga syskon men många mostrar och fastrar. Så som jag uppfattat det vara nu när vi har egna barn och förr nrä man var liten är att standard 1a är att de flesta barnlösa är betydligt mer engagerade i barn än de som har barn de som har barn mer plockar upp ett till tre extra när de ska någonstans med sina egna och plockar upp barn som slagit sig och berömmer teckningar men inte mysengagerar sig och leker som barnlösa lektanter och lekfarbröder. När de får egna barn slutar de vara lektant/farbror och blir förälder till det barnet.Läste tråden av om den gulliga mostern som gjorde ett sånt fint äventyr till sin lilla systerdotter. Det fick dock mig att påminnas om vilken oerhört dålig moster jag är. Jag är moster till 5 andra barn och har samtidigt två egna.
Jag har inte alls någon mosterrelation till mina syskonbarn, jag är enbart syster till deras mammor. Mina första syskonbarn har fötts i samband med mina egna barn (för 12 år sedan och senare) de sista mer nyligen. Jag tänker att situationen blivit som den blivit pga att jag i början var fullt upptagen med att vara mamma själv och i fallet med de som fötts senare att jag liksom är rätt mätt på småbarnsliv... Jag saknar inte att ha den relationen, men jag kan ändå känna att jag kanske borde ha gjort mer.
Hur har ni andra agerat som moster/faster när ni har egna barn? Har ni engagerat er i syskonbarnen eller har de mer varit kusiner till dina barn?