Badbalja för vuxna

TheRedLightning

Trådstartare
Är det någon här som använt en badbalja för vuxna?
Saknar mellan varven att krypa ner i ett varmt bad, men bor i hyresrätt och har inte plats för ett riktigt badkar och hittade då dessa badbaljor.

Det som får mig att bli lite tveksam är att jag är rätt lång med långa ben, och då funderat på hur det blir för mig, å en rygg som inte gillar att sitta på hårt underlag i vissa vinklar. Har även funderat på om det är värt att skaffa eller inte, det kanske är så att ett riktigt badkar är bättre?

Ni som testat vad är era erfarenheter av dom?
 
Är det någon här som använt en badbalja för vuxna?
Saknar mellan varven att krypa ner i ett varmt bad, men bor i hyresrätt och har inte plats för ett riktigt badkar och hittade då dessa badbaljor.

Det som får mig att bli lite tveksam är att jag är rätt lång med långa ben, och då funderat på hur det blir för mig, å en rygg som inte gillar att sitta på hårt underlag i vissa vinklar. Har även funderat på om det är värt att skaffa eller inte, det kanske är så att ett riktigt badkar är bättre?

Ni som testat vad är era erfarenheter av dom?

Följer!
 
Jag (168 cm lång) och min man (175 cm lång) har haft en i ett par månader och tycker att den är fantastisk. Kanske inte riktigt lika bekväm som ett vanligt badkar, men å andra sidan kan man ju fylla på vattnet högre i och med att den är liten så det är ett plus. Det går rätt bra att byta mellan olika positioner i den också. Och jag skulle inte säga att underlaget känns så hårt i och med att man blir lättare i vattnet.

Vi kollade recensionerna innan, och även folk 190 cm + verkade vara nöjda :). Jag är i alla fall väldigt glad att vi köpte vår!
 
Jag (168 cm lång) och min man (175 cm lång) har haft en i ett par månader och tycker att den är fantastisk. Kanske inte riktigt lika bekväm som ett vanligt badkar, men å andra sidan kan man ju fylla på vattnet högre i och med att den är liten så det är ett plus. Det går rätt bra att byta mellan olika positioner i den också. Och jag skulle inte säga att underlaget känns så hårt i och med att man blir lättare i vattnet.

Vi kollade recensionerna innan, och även folk 190 cm + verkade vara nöjda :). Jag är i alla fall väldigt glad att vi köpte vår!
Ah jo det förstås, den aspekten glömde jag helt bort - att man blir lättare i vatten. 😅 🙈
Hur förvarar ni den när den inte används? Har även tvekat lite för jag inte vet vart jag kan förvara den när den inte används, lite trångt här.
 
Ah jo det förstås, den aspekten glömde jag helt bort - att man blir lättare i vatten. 😅 🙈
Hur förvarar ni den när den inte används? Har även tvekat lite för jag inte vet vart jag kan förvara den när den inte används, lite trångt här.
Just nu är det renoveringskaos, så den står i hallen :p Men sedan blir det i förrådet under trappan i lägenheten, den är ju hyfsat stor ändå så skulle vara lite bökig att få in i garderoben även om det nog skulle gå det med :)
 
Är det någon här som använt en badbalja för vuxna?
Saknar mellan varven att krypa ner i ett varmt bad, men bor i hyresrätt och har inte plats för ett riktigt badkar och hittade då dessa badbaljor.

Det som får mig att bli lite tveksam är att jag är rätt lång med långa ben, och då funderat på hur det blir för mig, å en rygg som inte gillar att sitta på hårt underlag i vissa vinklar. Har även funderat på om det är värt att skaffa eller inte, det kanske är så att ett riktigt badkar är bättre?

Ni som testat vad är era erfarenheter av dom?
Har du plats för ett riktigt badkar så varför vill du då ha en badbalja :)?
Jag har små badrum så baljan var ett mycket nödvändigt köp.
Annars har jag även badkar utomhus men lite väl kyligt snabbt vintertid 😅
 
Har du plats för ett riktigt badkar så varför vill du då ha en badbalja :)?
Jag har små badrum så baljan var ett mycket nödvändigt köp.
Annars har jag även badkar utomhus men lite väl kyligt snabbt vintertid 😅
Ååååh jag är inne på ett badkar utomhus! Funderar på om jag ska isolerade så som vissa gör till sina hästar (bygga en låda till den med isolering emellan).
Hur har du ditt?
 
Är det någon här som använt en badbalja för vuxna?
Saknar mellan varven att krypa ner i ett varmt bad, men bor i hyresrätt och har inte plats för ett riktigt badkar och hittade då dessa badbaljor.

Det som får mig att bli lite tveksam är att jag är rätt lång med långa ben, och då funderat på hur det blir för mig, å en rygg som inte gillar att sitta på hårt underlag i vissa vinklar. Har även funderat på om det är värt att skaffa eller inte, det kanske är så att ett riktigt badkar är bättre?

Ni som testat vad är era erfarenheter av dom?
Fungerar helt ok! Har du bara en liten dusch-hörna i lägenheten är en balja ett gott alternativ.
 
Jag har en och är nöjd med den. Vi har förvisso plats för ett riktigt badkar, men är inte intresserade av att bygga om hela badrummet, så den står framme.
 
Ååååh jag är inne på ett badkar utomhus! Funderar på om jag ska isolerade så som vissa gör till sina hästar (bygga en låda till den med isolering emellan).
Hur har du ditt?
Mitt är ett vanligt lite mindre badkar som står vid ”oasen” som jag kallar det i trädgården.
I år är förhoppningen att syrenhäcken ska bli lite tätare där den står. Lite väl mycket insyn är det men ok de dagar det är HETT.
Tanken är att gräva ner det bitvis men har inte kommit så långt än.
Isolera den var annars ingen dum idé 🤔🤔🤔
 
Jag har bott utan både badkar o dusch i många år på olika ställen, har man bara rinnande vatten o avlopp är det inte så besvärligt.
Mycket skönare än att tvätta hela kroppen med tvättlapp.
 
Har du plats för ett riktigt badkar så varför vill du då ha en badbalja :)?
Jag har små badrum så baljan var ett mycket nödvändigt köp.
Annars har jag även badkar utomhus men lite väl kyligt snabbt vintertid 😅
Skrev i original texten "har inte plats för ett riktigt badkar" om du missade det, därav har jag kikat lite andra alternativ. Har bara dusch och ej plats för något annat.
Varken kan eller vill ha ett badkar utomhus då jag bor i hyresrätt och med massor av lägenheter runt omkring, med uteplats på markplan, hade varit en annan femma om jag haft t ex. balkong. Har redan varit med om att någon använt mina utemöbler att sitta på, så vågar inte ens tänka på om det skulle stå ett badkar där...
 
Jag har ett sånt kar och det är bästa köpet ever! Man sparar vatten, man halkar inte ner och drunknar om man somnar, man kan tvätta hundar utan att själv bli våt. Sen bara lyfter jag in den i bastun så den är ur vägen.
Screenshot_20200227-133847_Chrome.webp
 
Puttar på den här tråden eftersom jag tänker köpa en balja men undrar om plasten lätt missfärgas av badbomber, oljor m.m? Funkar det med en vit eller kommer det se ut som att en clown har möglat i den efter en stund? :D
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 024
Senast: MML
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 803
Senast: Whoever
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 930
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Min dotter är 5 år och har ridit mycket och haft egen shettis sedan hon föddes. Hon rider mkt bra för sin ålder dvs skritt, trav och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 111
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp