Bada i sjö

CA

Trådstartare
Är det för kallt i vattnet ute just nu för att hunden ska kunna bada i sjöar? Ute är det 25+ och har varit ett par dagar. När vi är ute och går brukar vi gå till en sjö och då plumsar hon i kanten och vill simma, men är det för kallt i vattnet ännu?

Sv: Bada i sjö

Det måste väll bero på vad för ras det är.
Men jag har en labbe som har badat ganska mycket nu och det verkar att gå jätte bra. Tror inte att det är för kallt :)

Jag tror inte att dom går ner i vattnet om dom tycker det är för kallt. Tror heller inte det är för kallt, min hund har redan plaskat i vattnet.

låt henne bada om hon vill, men ha med dig en handduk om hon skulle bli blöt över ryggen.

Kan ju förresten lägga till att jag själv vadade i vattnet igår med vovven, det var faktiskt inte särskilt kallt :idea:

Hon är blandras, schäfer/rottweiler/bernersennen, pälsen är kraftig. Något mellanting schäfer-rottweiler päls. Men jag brukar känna på henne och det verkar inte som om vattnet går "ända in". Mot huden är hon helt torr.

Ja, jag kände på vattnet sist vi var där, och det var inte alls så kallt som jag trodde att det skulle vara! Det var mot ljummet faktiskt:D

klarar människan att bada kan nog hundarna!!;)

Tog första badat nu i helgen, SVIN kallt att bada, men men, de va ju endå inte så man dog!!:rofl:
Sen fanns de ju de galningar som hoppar från hopptornet m.m....
Sj va ja en så säga "kärring" och va snabbt i & snabb upp!!:p

Min har varit i 3 gånger men bara till magen. Innan kände jag på vattnet men det var inte så kallt. Han är bara 4 ½ månad men har en tjock päls (Leonberger) :)

Igår var vi iväg så labben och lagotton fick bada. Det var ju så varmt i luften. De tyckte det var jättehärligt att äntligen få simma - så, nä, jag tycker inte det är för kallt i vattnet för dem.

Vad, har du redan badat?? :eek: Shit var det inte väldigt kallt? Själv är jag så bortskämd att jag vill ha någorlunda varmt vatten innan jag ens vill doppa tån;)

Min lilla korthåriga dvärgtax har badat flera gånger redan och eftersom hon plumsar i själv så tror jag att det är ok.
Men vi har alltid torkat henne så torr som möjligt efteråt.

Oj vad sugen jag o hunden blir på att bada:bump: men vi får vänta ett tag till:cry: det finns is ännu kvar:mad:

En annan har en badkruka till hund,så när jag låg o flöt ute på sjön(så bra det går med en gipsad arm) så låg hon på stranden o solade. Men vips kilade hon i o simmade efter nån flytande kotte.
Så om till o med min hund har badat så är det absolut ingen fara.
Vi bor iofs i Gbg.
Ta med en handduk o ha så trevligt!=)

Min vovve doppade sig i dag. Han gör kärringdopp, han går ut tills magen nuddar vattnet, sedan lägger han sig, reser sig direkt igen och går upp :D :love:

Min annars väldigt lättfrusna hund badade igår och tyckte det var helkul :) . Det var ju så varmt i luften och hon torkar ju på bara några minuter.

Här badar både hundar och ungar!
Hundarna badar så fort det finns öppet vatten.
Ungarna triggar varandra vem som är först och oftast i vattnet första doppet togs i älven i fredags 5/5, jag kan tala om att isen då fortfarande låg kvar efter stränderna så att de var tvungna att gå över isflak för att komma ut i vattnet.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
2 297
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 708
Senast: fixi
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Red_Chili
·
Kläder & Bli fin Nu börjar det ju bli kallare ute, och jag känner att jag saknar en typ av sko. När jag är hemma och håller på i trädgården/med huset...
Svar
14
· Visningar
513

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Hjälp att välja ras