Bada i Botkyrka?!

D

DeliriumTrigger

Har bott här i fyra år men hittar inget vettigt ställe att bada på. Bor i Tumba, har inte bil...
Är det någon som bor här som har koll på var man kan hitta nått schysst badställe?
Bor i Storvreten så de skulle ju vara kanon om det låg i närheten.:bump:

Sv: Bada i Botkyrka?!

Har bott här i fyra år men hittar inget vettigt ställe att bada på. Bor i Tumba, har inte bil...
Är det någon som bor här som har koll på var man kan hitta nått schysst badställe?
Bor i Storvreten så de skulle ju vara kanon om det låg i närheten.:bump:

Finns ju massor med badställen! Det beror iof på hur långt du orkar åka och om du har bil eller ej. Men dels finns ju badstället vid Lida (man åker in vid botkyrka golfklubb) och det tar 10 minuter med bil från storvreten. Om du orkar åka längre så finns blåbärsudden vid södertörns ryttarcenter..men det är ju en liten bit. Annars finns det ju tullingesjön och i alby finns det massa småvikar bakom älvestagården som jag brukar bara med min hund. Flottsbro finns ju men jag tycker personligen att det är usch där. Man kan bada i vårsta också men där vet jag inte hur man åker för att komma till ngn vik...Ja de är dom ställen jag kan komma på för tillfället. Ibland åker jag till taxinge och badar. Det är najs!:p

Finns ju massor med badställen! Det beror iof på hur långt du orkar åka och om du har bil eller ej. Men dels finns ju badstället vid Lida (man åker in vid botkyrka golfklubb) och det tar 10 minuter med bil från storvreten. Om du orkar åka längre så finns blåbärsudden vid södertörns ryttarcenter..men det är ju en liten bit. Annars finns det ju tullingesjön och i alby finns det massa småvikar bakom älvestagården som jag brukar bara med min hund. Flottsbro finns ju men jag tycker personligen att det är usch där. Man kan bada i vårsta också men där vet jag inte hur man åker för att komma till ngn vik...Ja de är dom ställen jag kan komma på för tillfället. Ibland åker jag till taxinge och badar. Det är najs!

Tack för svaret!
Har som sagt inte bil, därav blir det hela lite svårare. Har varit och badat vid Lida, men det tar en timme att åka dit kommunalt, alt promenera men även det tar en timme. Ska kolla upp de badplatser du nämnde!
Tack igen!:bump::)

Ta buss 716 mot bremora och gå av vid bergudden. Promenera sedan några hundra meter ner för en backe på samma sidan som busshållplatsen är(du kan gå på bilvägen som går in i skogen mot badet så missar du det inte). Det är inte världens trevligaste bad men absolut det närmate för dig och helt ok vad jag kan minnas.:)

Oj, tack ska du ha. Det låter som ett kanonställe. Ska åka dit imorgon och ta ett dopp om vädret tillåter! :rofl:

ta buss 727 från tumba c, den åker ut til grödinge. gå av vid sandviken, gå över vägen och följ skogsvägen till stranden -- wiola där har du havet!! mit favvo ställe, jätte mysigt! lagom stor strand och havet är så undrbart att bada i!

Jag bodde i Tumba för många år sedan, då var vi och badade vid nåt bad förbi kassmyra tror jag det heter...:crazy: Brosjön? Kan det heta så? :confused:
Jag har släkt kvar där så jag kan ju ifs fråga dom om du vill?

Wow! Tack så jätte mycket för alla svar!! Det här kommer bli en kanonsommar! Tusen tack för alla tips!!:bump:

Det skulle vara kanon om du kunde fråga. Tror att Kassmyra är rätt nära, så det skulle vara hur bra som helst!
Tack för svaret!:bow:

det är samma ställe jag oxh Crazycanada menar. Brosjön :)

Till er med hund finns det en sjö på andra sidan vägen ( samma hållplats som man går av vid om man ska till Brosjön ) som heter trollsön. Det är en liten sjö med ok vatten med 3 små "stränder" runt sjön. Det är ingen "badplats-sjö" och där kan man ha med sig hunden. (ligger ganska nära brukshundsklubben så det kan komma ner lite andra folk och hundar ibland )

Hej jag bor i Tumba Centrum och brukar bada vid möllebadet dock mittemot stranden på andra sidan sjön dvs. Där finns en liten sand kant som är perfekt. Om du orkar gå dit från storvreten så kanske vi ses där nångång. Jag är där varje solig dag när det är som varmast och låter min rottisvalp simma sig lycklig.

Oh, jag ska försöka hitta dit. Tidigast nästa vecka dock, har en massa planer de närmsta dagarna. Skulle vara roligt om hundarna fick bada och leka tillsammans!:bump:

Liknande trådar

Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 808
Senast: LadySara
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 031
Senast: Liran
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 748
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 798
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar