Back On Trac*s ryggvärmare

Apollo 13

Trådstartare
(vet inte om denna är riktigt rätt men eftersom BOTs prylar är vårdande så testar jag här, annars får väll moderator flytta tråden till utrustning)

Iaf, idag inhandlade jag en ryggvärmare från Back on *rack. Jag tänkte höra med er om ni haft någon "invänjningsperiod" med ryggvärmaren? En kompis köpre paddarna och har för mig att de fick med en instrucktion där det stod att man skulle vänja hästen lite i taget med dem. Jag fick inte med något sådant till ryggvärmaren men borde jag vara försiktig ändå? Hur har ni gjort när ni börjat använda ryggvärmaren?

Tacksam!

Sv: Back On Trac*s ryggvärmare

nja inte direkt... men gjorde så att jag använde den under dagen först, så att det inte blev så många timmar i sträck.

verkar dock var extremt olika hur dom reagerar på det. min ena blir JÄTTEVARM, han har stalltäcket på 170g och står vanligtvis med 500g inne.. så jag la det under ett tunnare stalltäcke. hästen var sjöblöt på morgonen. :crazy: han får stå med endast det täcket nu, och då är han fortfarande så varm att täcket blir fuktigt i ytterfodret. har även haft det på min andra häst och han kan ha det under sitt 400g utetäcke och inte vara särskilt varm alls... så det är stoooor skillnad på effekten...

Sv: Back On Trac*s ryggvärmare

oj okej, så mycket hade jag ändå inte tänkt täcka med den...
underligt att det blir SÅ stor skillnad...
tack för ditt svar!

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 737
Senast: Karminnie
·
F
Utrustning Jag har ingen erfarenhet av Back on Track, men jag tänkte köpa mig ett par paddar till benen att ha efter hoppträningarna och vid...
Svar
1
· Visningar
2 440
Senast: Matinee
·
Z
Utrustning Jag har inhandlat en ryggvärmare från Back on track som jag tänkte börja använda på min häst som har känslig rygg. Ska snart börja vänja...
Svar
3
· Visningar
1 301
Senast: TinyWiny
·
C
Hästvård tråden kanske ska ligga på utrustning, vet ej säkert, flytta gjärna om det är fel. JAg har sparat lite pengar och tänkt att köpa, Back...
Svar
7
· Visningar
860
Senast: KillerQueen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka