Sv: Babysim

Jag vet inte exakt när vi började med killarna. Lina dock har aldrig fått gå på babysim, men i somras badade vi mycket i sjöar, hon var då 6 mån ca och klarar av att dyka jättebra! Nu som 10 månader åker vi på drop-in ibland i samband med killarnas simhoppsträning. Tycker inte att det är någon skillnad på barnen som fått börja tidigt resp lina som var äldre när hon började bada.

Här är gränsen 3 månader. Maja började först när hon var 5 månader pga långa köer.
Hon älskar att bada och tycker att det är jätteskoj på babysimmet, men det håller bara på 30 min så hon blir ledsen när det är slut. Hon kan bada flera timmar. Brukar åka till badhuset hela familjen och bada längre, det tycker hon är jätteskoj.

*KL*

Dom babysim jag har kollat på här i kring där jag bor har haft kg som gräns, 4 kg ...

Vad är den allmänna uppfattning om vid vilken ålder man ska börja ?

Vad är den allmänna uppfattning om vid vilken ålder man ska börja ?

Varje barn är egna individer och är mognar olika fort för att börja med babysim. VDn där vi badar säger 3 månader, men det tycker jag är för tidigt för att börja med lärarledda lektioner. Det är bara bortkastade pengar att mysa runt i vattnet med en instruktör jag tror man får ut mer av badet då om man är själv med barnet och badar.

Ja och 4kg tycker jag var en dålig fingervisning, ja menar vissa barn föds ju på den vikten ..

Vi kommer nog vänta tills Grodan är 4 månader iaf som det känns idag, men som du säger varje barn är ju en egen liten individ :)

KL

Drar fram den här tråden igen, eftersom en fundering (ganska dum kanske :o ) dök upp i huvudet på mig idag.

Vi har anmält oss till nybörjarkursen nu och kommer att börja i slutet av januari. Då är Inez 6 månader. Och hon är en kräkbebis...
Så min dumma fråga lyder, tror ni att dom på badhuset eller ledaren blir arga eller irriterade över att bebisen kräks i vatten, för det lär hon ju göra? Eller är dom vana vid det och anser att det "hör till"? :confused:

min unge kräktes 2 ggr i vattnet på 10 min. Det var ingen fara!

Men nu har han börjat få i sig fast föda och då kräks han nästan inte alls!
W är väl ungefär jämngammal med Inez om jag inte minns fel!

Jo, dom borde vara ungefär jämngamla. Tror jag hade BF en dag före dig, fast sen gick jag över längre så Inez är tillslut född några dagar senare.

Vi har börjat med gröt på kvällarna sen ett par veckor. Tycker inte det påverkar antal kräkningar, möjligen att mängden blir mindre varje gång. Men jag håller tummarna för att det ska förbättras ytterligare tills det är dags att börja på babysimmet. :laugh:

Har ni fått enfamil av läkaren? De fick Rasmus.

Jag kan faktiskt inte minnas att han kräkts i vattnet nån gång. Trots att han kräktes JÄMT när han var liten.

Nej, det har vi inte. Ska nog ta upp det med läkaren för nu har kräkningarna blivit värre igen, efter att ha blivit mycket bättre under en period.

När hon badar i baljan så kräks hon ibland, men oftast inte.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 984
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 398
Gravid - 1år Det får bli ett tillfälligt konto för detta. Jag gjorde ett positivt graviditetstest igår och jag borde vara väldigt tidigt gravid...
2
Svar
25
· Visningar
5 699
Senast: Skralt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar