Babyshower

Mina tips är
Tänk på att mamman troligen är höggravid, låt henne inte sitta på en stol i fem timmar eller ta en långpromenad
Diskutera inte hennes vikt och omfång.
Prata om henne, inte bara graviditet/bebis
Undvik skräckhistorier om förlossning/kolikbarn. Hon har redan hört de alla..

Mina tips är
Tänk på att mamman troligen är höggravid, låt henne inte sitta på en stol i fem timmar eller ta en långpromenad
Diskutera inte hennes vikt och omfång.
Prata om henne, inte bara graviditet/bebis
Undvik skräckhistorier om förlossning/kolikbarn. Hon har redan hört de alla..
Bra att tänka på, tack!:)

Jag har aldrig varit på en babyshower men skulle tycka det var trevligt, tror jag. Jag tycker man ska fira så mycket man kan - kalas är kul! Jag firar t ex en massa mer eller mindre kända högtider med barnen bara för att. Mer fest till folket!

Bajslekar och magmätning skulle jag väl inte uppskatta så himla mycket, men god mat, trevligt tjatter, ngn stillsam aktivitet (kanske fotvård? Beror ju på vilken budget man har förstås?) och så. En fin idé som jag såg någonstans var att varje gäst tog med en barnbok (som present alltså) som betydde ngt speciellt för dem och skrev en hälsning till barnet/familjen i den.

Liknande trådar

Lantbruksdjur Nästa år tänker jag skaffa mig två grisar, dels ska de få böka upp blivande köksträdgården, dels ska de på hösten få fylla min frys...
2
Svar
29
· Visningar
11 837
Senast: KungTulle
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 475
Senast: escodobe
·
Hästvård Man brukar ofta höra talas om hästägare som egentligen inte borde ha häst, de har kanske inte råd eller tid. Hästarna tas inte omhand...
Svar
19
· Visningar
2 257
Övr. Hund Inte bara jag som är trött på rasfrågor va?;) Jag har ju själv redan köpt min drömhund, är riktigt nöjd med rasen efter att länge...
2
Svar
39
· Visningar
2 447

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat