Babyshower

Är det här alltså vanliga babyshowergrejer? Mäta mage, gissa mage, gissa storlek och vikt på barn, gissa barnmat och födabarnålder?

Gud jag måste vara sämsta mammamaterialet nånsin, det låter så gräsligt tycker jag :o. Är det här alltså nåt som blivande mammor generellt uppskattar? Och deltagarna tycker också att det är roligt? Hur vet man att nåt sånt här kommer landa väl hos den blivande mamman? Känns som en väldig chansning.

Är det här alltså vanliga babyshowergrejer? Mäta mage, gissa mage, gissa storlek och vikt på barn, gissa barnmat och födabarnålder?

Gud jag måste vara sämsta mammamaterialet nånsin, det låter så gräsligt tycker jag :o. Är det här alltså nåt som blivande mammor generellt uppskattar? Och deltagarna tycker också att det är roligt? Hur vet man att nåt sånt här kommer landa väl hos den blivande mamman? Känns som en väldig chansning.
Låter som något jippo importerat från USA.

Låter som något jippo importerat från USA.
alltså jag är tramsig nog att ÄLSKA att bli firad, för vad det än må vara, men jag skulle aldrig se det som roligt att sitta och lyssna på folks gissningar för min mage, eller om ungen kommer väga 3400 eller 3500. Jag skulle vilja dricka nåt som smakar jättegott, få äta god mat och bara umgås med vänner. Få lite fina presenter. Typ så.

Ingen aning @niphredil, jaghar aldrig varit med om liknande när andra vänner fått ungar, men det blir ju en intressant upplevelse om inte annat :)

En bekant ordnade babyshower för sin väninna, de hade också blöjtårta, gissa omkrets, gissa chokladen och en baby-quiz! Det lät roligt tyckte jag, men så älskade jag halloween när man fick känna i olika burkar med "äckliga" konsistenser :D

Den som hade anordnat en babyshower åt mig hade vaknat med ett hästhuvud i sängen dagen efter. No kidding.

Jag är innerligt glad att jag aldrig fick någon babyshower när jag var gravid. Däremot en helt vanlig fest med god mat och härligt umgänge hade jag uppskattat :D (Gissa bajset/vikten/könet/valfritt tjohejs känns fullständigt onödigt.)

Vad är en blöjtårta? En tårta som ser ut som en blöja eller vad?
En tårta gjord av blöjor:

415gUrION1L._AC_UL320_SR222,320_.jpg

f21dd3a4fb10126aa60b5b0528dfbeb2.jpg

Haha, mja, det vetefan. Jag är rätt ointresserad av barn generellt, utom mina egna ( :D ) och avskyr allt runt graviditeter etc. Sånt jippo hade jag inte varit ok med och jag hade nog kunnat slakta den som lagt sig i namnvalet men det är väl något man som regel bestämmer ihop med mamman?

Får? Ja, det är väl ingen som har makt att förbjuda det, såvitt jag vet. Menar du att det inte skulle gå att diskutera det med motiveringen att alla får?

Samma resonemang gäller väl för "tvånget", ingen är tvungen till nånting. Jag försökte bara vara lite diplomatisk... :o

Liknande trådar

Lantbruksdjur Nästa år tänker jag skaffa mig två grisar, dels ska de få böka upp blivande köksträdgården, dels ska de på hösten få fylla min frys...
2
Svar
29
· Visningar
11 837
Senast: KungTulle
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 475
Senast: escodobe
·
Hästvård Man brukar ofta höra talas om hästägare som egentligen inte borde ha häst, de har kanske inte råd eller tid. Hästarna tas inte omhand...
Svar
19
· Visningar
2 257
Övr. Hund Inte bara jag som är trött på rasfrågor va?;) Jag har ju själv redan köpt min drömhund, är riktigt nöjd med rasen efter att länge...
2
Svar
39
· Visningar
2 447

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka