Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Prickat bajs i vanliga toan med Bumbo också. Han är klart bekvämare på den men jag tror pottan blir bra när han är större och kan sitta själv
Hmm man kanske får införskaffa nåt sånt! Jag fångade en bajs igår, men är på tok för sällan känns det som att lyckas 1-2 dagar i veckan... kiss lyckas vi med lite oftare!
Min bajsar bara 2 dagar i veckan
Cornelis bajsar oftast runt två ggr per dag
Vi körde på natten också vilket gav mycket lugnare nätter! Hon började vrida sig och tutta mer intensivt och bytte tutte hela tiden, då var det dags. Sen kunde vi somna om! Har potta nedanför sängen som jag tar upp och sen ställer ner igen för att störa barnet så lite som möjligt.Fångade två bajs igår på toan/handfatet! Idag har blöjan nästan varit torr under dagen, kissat varje gång utom en när jag tagit av blöjan. Inte bajsat än dock men har "erbjudit" att bajsa. Dock funderar jag på hur man gör på natten? Eller ja hur ni som kör helhjärtat gör på natten?
Tänkte i alla fall köpa en toasits från ikea som är till bebisar så man kan sätta honom på den
Vi körde på natten också vilket gav mycket lugnare nätter! Hon började vrida sig och tutta mer intensivt och bytte tutte hela tiden, då var det dags. Sen kunde vi somna om! Har potta nedanför sängen som jag tar upp och sen ställer ner igen för att störa barnet så lite som möjligt.
Vissa dagar går toabesöken kanonbra och jag känner mig som super-mom, andra dagar är vi helt lost. Suck. Men, man ska väl vara glad för de gånger man lyckas bara. Barnet är ju bara knappt 4 mån.
Vissa dagar går toabesöken kanonbra och jag känner mig som super-mom, andra dagar är vi helt lost. Suck. Men, man ska väl vara glad för de gånger man lyckas bara. Barnet är ju bara knappt 4 mån.
Vi toar på och har nu inte haft en bajsblöja på jag vet inte hur länge. En vecka kanske? Kissar gör han småskvättar hela tiden, och mer ordentligt när vi sätter honom på toa i samband med blöjbyte.
Jag funderar på det här med att lära barnet att säga till/visa när det är dags. Hur gör ni andra med det?
Först lär ni er vad barnet redan signalerar, sen koppla det mot exempelvis tecken som barnet själv kan göra.Vi toar på och har nu inte haft en bajsblöja på jag vet inte hur länge. En vecka kanske? Kissar gör han småskvättar hela tiden, och mer ordentligt när vi sätter honom på toa i samband med blöjbyte.
Jag funderar på det här med att lära barnet att säga till/visa när det är dags. Hur gör ni andra med det?