C

carroflarro

Är det nån som använder eller har provat babyolja på sin exem häst?
Jag har fått tips om detta och undrar över era erfarenheter.

Sv: babyolja

Jag skulle inte använda babyolja på en häst som skulle gå ute i solen, blir ju "grill" effekt... De kan ju bränna sig. Däremot så har ju babyolja en väldigt återfuktande effekt så det kan säkert ha viss effekt på lättare åkommor.

Sv: babyolja

Eksem behandlas bäst genom att först täcka hästen med något insekts/eksem täcke, ev installning nattetid. Sen finns en uppsjö av preparat att använda för att lindra eksem, men babyolja skulle jag inte använda.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej. Jag undrar om någon har erfarenhet och tips på produkter till ansikte som har både exem och akne? Min unga tonåring har alltid...
2
Svar
23
· Visningar
431
Senast: Fetaost
·
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
858
Senast: skogaliten
·
Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
450
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 413

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka