B-vitaminer

S

Stallflicka

Hur många korkar av b-vitamin ska man egentligen ge åt en stor häst per dag? Står nån siffra siffra i ml tror jag (har inte flaskan här så jag kan kolla) men vet ju inte hur mkt flaskans kork rymmer? Brukar sätta 1 kork per dag. Räcker det?

:p :d
 
Sv: B-vitaminer

Eftersom B-vitaminbrist aldrig konstaterats hos häst, och B-vitamin är vattenlösligt så torde man varken kunna underdosera eller överdosera. Tycker du du får den effekt du eftersträvar med 1 kork/dag så kör på det.
 
Sv: B-vitaminer

Det är ju svårt att svar på när man inte vet hur mycket din kork rymmer, gå till apoteket och be om ett ml.mått det brukar man kunna få gratis. Jag har i alla fall fått ett par stycken som jag använder i stallet. Eller ta ett matskedsmått, rymmer 15ml har jag för mig.
 
Sv: B-vitaminer

tack ni som svarat :) . Då fortsätter jag som jag gjorde tidigare då eftersom det verkar funka. //stallflicka
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 698
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 434
Senast: Hazel
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 168
Senast: Gabby_Ossi
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 582

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp