Limelight

Trådstartare
Ni som ger era hästar det, Vad ger ni för sorts B-vitamin till era hästar??..
Jag har alltid gett Shyfeeders, men fick tips om Krafts B- vitamin pellets. Innehåller 4sorters b-vitaminer, medans shyfeeders innehåller bara 3.
Jag köpte iaf hem pelletsen, men ingen av mina hästar direkt gillar det direkt mycket, de tvingar mera i sig det :crazy:.

Sv: B-Vitamin

Mina har fått lite olika varianter, men nu kör jag på pelletsen för att det är smidigare så :)

Jag köper flytande Beviplex forte på apoteket, kostar 104:50 för 1 liter. Fick tips om den av en vet. Det är 4 B-bitaminer i den.

Just nu har jag EMIN:s B-vitamin. Men låter ju helt klart intressant med pellets! Ska jag kolla om dom har nästa gång jag köper foder! :laugh:
Kan ju lätt kladda med flytande så hade vart skönt slippa!

jag har gett flytande b-vitamin (Emins och Krafft) men sist jag skulle handla hästmat såg jag att det fanns Krafft pellets så då köpte jag en sån för att slippa att b-vitaminen fryser. Och mina hästar äter det :)

*Kl*

Jag kör på flytande b-vitamin. Tycker inte alls att det är speciellt kladdigt och jobbigt, det finns ju pump!

Jag brukar köpa Basic B-vitaminer på Latmännen, innehåller många fler vitaminer och i betydligt högre koncentration än de vitaminberikade sockerlösningar som många av de andra är... Hög koncentration av vitaminer innebär små doser, så att förpackningen räcker betydligt längre - värdefullt när man har många djur som ska dela på vitaminerna.

Min häst och övriga hästar i stallet får extra b-vitamin, de får flytande sådan och märket är Shy Feeder. Tycker den fungerar jättebra och har använt den i flera år. Sedan får de vetekli också, inget rent b-vitamin tillskott, men det innehåller ju mycket b-vitamin.

Jag brukar köpa Basic B-vitaminer på Latmännen, innehåller många fler vitaminer och i betydligt högre koncentration än de vitaminberikade sockerlösningar som många av de andra är... Hög koncentration av vitaminer innebär små doser, så att förpackningen räcker betydligt längre - värdefullt när man har många djur som ska dela på vitaminerna.

Aboslut en av de bästa!
Just med tanke på att man bara ska ge 4 ml/häst/dag.
Kanske liiite dyr, men den innehåller inte såp mycket socker och vatten som övriga flytande B-vitaminsprodukter.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 738
Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
448
Senast: Krålus
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 129
Senast: ameo
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 103
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar