B-tränarlicens

L

Lindi

Kan man ta ut B-tränarlicens trots att man är anställd hos en proffstränare??? Jag har ju skickat in min ansökan nu, men jobbar ju hos proffs sen 1½ vecka tillbaka... Det var en i stallet som undrade om man verkligen kunde det.

Nej det kan man inte.En tjej här som jobbar hos proffs måste låta sina egna hästar stå i sin mammas "träning"

De andra har helt rätt, M. Stjernström har sin farsa som tränare på sina hästar då han är anställd som lärling hos amatör.

/// ghost

Är ni helt säkra på att det förhåller sig så? Jag hade B-tränarlicens samtidigt som jag jobbade i proffsstall, känner också några hästskötare just nu som har det, har de specialanställningar i så fall? De är inte intresserade av lärlingslicensen men däremot att träna sina egna hästar.

Däremot fick jag lämna in min B-tränarlicens när jag sökte efter en lärlingslicens. Att Micke inte har B-tränarlicens beror väl på att han valt att ta ut lärlingslicensen i stället?

Om jag inte missminner mig fel (vilket jag mycket väl kan ha) så får man inte ha lärlingslicens eller någon form av tränarlicens samtidigt, men det är väl inte alla hästskötare som väljer att köra lopp och därmed ta ut den licensensen?

är ju egentligen idiotiskt om man inte kan det! jag menar, jag vill ju faktiskt träna min pålle på fritiden!!! :mad: det har ju inte dom ett piss med att göra!!! (ja, nu blir jag arg! :devil:)
usch, vilka problem det blir nu då... Får se vad som händer, jag har ju faktiskt skickat in ansökan... :crazy:

Läste precis i "licensbestämmelser" från STC, där står inget om att man inte får vara anställd hos proffstränare????
tycker att hon jag lämnade den till borde reagerat? (vi har en i stallet som jobbar på sekretariatet, mycket praktiskt!!!) Hon vet ju att jag jobbar hos Dick?!

Jajjemän, men visst, det var ett par år sedan, fast de jag känner nu är anställda bl.a hos en av södra sveriges största tränare... Hon jobbar heltid där, och jag antar att en sådan tränare har sin personal uppskriven på sin lista?

Du får ha B-licens även om du jobbar hos en proffstränare. Anledningen till att en del lämnar in den och byter till E (lärlingslicens) är att de får köra mer lopp på det viset. Med B-licens får de i stort sett bara köra de hästar de tränar, med E-licens får de köra åt andra proffs och amatörer.

Hoppas du får bättre svar än jag fått de gånger jag mailat, nämligen inga alls... :mad:

Men... jag har snokat runt lite och hittat en tränare som har två amatörer anställda. Visserligen har en av dem bara körlicens, men den andra har två egna hästar i träning.

Detta måste väl vara svar nog på din fråga?

/// ghost

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej, Jag undrar hur ni hade gjort i denna situation. Jobbar med ett företags ekonomi och sköter allt inom det området, har även...
Svar
9
· Visningar
758
Senast: Tilly_85
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
573
Senast: MiniLi
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 575
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 653

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka