B-tränare?

Sv: B-tränare?

tja bäst och sämst är kanske inte rätt ord....

men en A-tränare har mest utbildning (och erfarenhet)

tack för alla svar:) förstår lite bättre nu :D

Var och tränade för en b-tränare i fredags och tyckte hon var otroligt bra. Var dock första gången för en "sån" tränare:)

Är det inte så att B och C tränare måste erlägga prov för att få behålla sin "bokstav"?
Vill minnas att jag läste i Ridsport för ngt år sedan att en A-tränare inte behövde göra dessa prov.

En C-tränare kan väl utbilda sig till just det? Medan en B-tränare måste ha ridit minst Grandprix och ha elever som kommit en bit. A- tränare har väl både Ridit Grand prix och har elever på samma nivå, typ? C-tränare? Vad är det som gäller för dem. Kanske borde gå in på sidan och kolla jag med :)
Mvh Michaela

Liknande trådar

Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
284
Träning Jag hoppas att ni kan hjälpa mig med lite tips och idéer över hur jag kan träna min häst att stanna. Jag har en ung Nordsvensk...
Svar
15
· Visningar
689
Senast: skogaliten
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 016
Senast: fio
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter År 2000 var 8 425 personer licensierade i sporten. I år är den siffran 3 686 personer. Tappet har pågått år efter år – och framför allt...
Svar
0
· Visningar
70
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka