honung
Trådstartare
Jag har ett par hästar inackorderade, och vi har tidigare kört med "lösa boliner" där vi muntligt har kommit överens om kostnader för inackorderingen. Jag har varit snäll och bara tagit betalt för faktiska kostnader, och det har också fungerat bra. Jag har kanske känt att jag har varit alldeles för snäll ekonomiskt då det faktiskt är en hel del arbete och tid som jag lägger ner på inackorderingarna, som jag idag inte har ett öre för. Dock har det på sista tiden ifrågasatts lite hit och dit, och det har funnits diskussioner om vad som är betalat eller inte, så nu har jag sagt att jag vill att vi skriver avtal på det hela. Det är alltså inte så att jag och inackorderingen är osams på något sätt, men nu känns det som att det vore tryggast för oss båda att ha det hela på pränt. Finns det någon typ av färdiga kontrakt ute i handeln eller på nätet - eller har någon några bra råd och tips om vad som skall finnas med i denna typ av kontrakt? Inackorderingen gäller lösdrift av islandshästar, varav en skall så småningom till våren betäckas och gå kvar här.