Avstånd..

attempt

Trådstartare
Skulle ni åka 5 mil för att träna en gång i månaden?
Jag ska ev träna för en person som bor så långt ifrån mig, Träningen kostar 300 kr, fast man får ju räkna in bensinkostnader, transporthyra och sånt.

Jag har även kontaktat en annan tränare, som håller träningar närmare och är billigare. Men den tränaren verkar inte lila duktig som den första. Jag vill ju inte kasta pengarna i sjön..

Vilken skulle ni valt?

Sv: Avstånd..

det beror på vilken nivå du är på och vilken nivå du vill uppnå?

Det är värt det om du kan tillgodogöra dig det tränaren lär ut och att det gör att du kan "kommunicera" bättre med din häst, få bättre tävlingsresultat och höja värdet på hästen (även om du inte planerar att säljs än på många år).. Då hade jag gjort det..

300+100(bensin)+200(transport)= 600:- ... nja det är en kostnad som kan vara rel. liten eller ganska stor beroende på inkomst;-)

Prova en gång och se hur det känns, lycka till:banana:

Senast ändrad av en moderator:

jag har åkt 30 mil (enkel väg) för att träna. fast då handlar det ju om kanske 2-3 ggr om året..
det beror ju på ens ekonomi om man kan lägga ut yttligare hundralappar i månaden på hästen:crazy: men, det kan ju helt klart vara värt det om du känner att den tränaren funkar bra för dig och hästen!

Jag kan lägga ut hur mycket pengar som helst nästan, Om det är värt det. Jag ska iallafall åka dit en gång och testa, är det bra så får jag åka de 10 milen (sammanlagt fram och tillbaka).

ja så känner jag med. hoppas att det går bra! och sen, det är väl lite kul med miljöombyte ibland;)

Prova båda. Jag åker gärna ett par mil för en bra tränare, det ger mer än att träna oftare för en som inte håller samma kvalité på träningarna, eller som helt enkelt inte matchar mig och min häst!

Beror bla. på:

- Utbildningsståndpunkt hos ekipaget
- Mål
- Hur tränaren är (självklart måste man då testa en gång)
- Ekonomi
- Tillgång till bil/transport
- Tid på dygnet samt hur mkt. tid man är villig att lägga ner
- Hur det ser ut med tränare i närheten.

Självklart tycker jag att det är värt att prova en gång. Är det inte bra, då har man varje fall testat.

Jag skulle ha åkt om den tränaren passade mig, det är bortkastade pengar att åka till en billigare tränare som jag inte trivs med.

Jag skulle åka och testa om jag vore dig! :) Jag åker också en bit för att träna, men jag känner att det är värt det.

Jag åker 10mil enkelresa 2ggr i månaden och det är värt varenda öre i bensin och träningskostnad. helt suveränt, skulle åka 20mil enkel resa oxå!!:banana: :banana: :banana:

Åh, jag hör till dom som kan åka rätt långt för att få träna för "rätt" tränare. Just nu åker jag regelbundet ca 4-4,5 mil för att träna på klubbens anläggning och dit kommer det bra tränare regelbundet. Kan också tänka mig att åka upp till "min" tränare och det är en resa på ca 20-25 mil...;)...men så är jag van i avståndens norrland och när jag bodde där åkte jag regelbundet ca 20 mil för träning men också träning på hemmaplan...man får prioritera sina val i livet:D...

Hej,
Jag skulle lätt åka de fem milen om jag fick ut mera av träningen.

Har åkt närmare fyrtio mil enkel resa för att träna (även om jag inte vill åka mer än 3-4 ggr/år då).
Närmaste stället för mig att träna på kor är 10 mil enkel resa. När vi har ett sånt träningssjok så blir det varannan, var tredje helg.

mvh Eva

jag åker 6 mil en gång i månaden och betalar 500 för att rida två pass. Och det är det värt!

Tycker ni att det är värt att ta hit en tränare fårn göteborg dom tar: 150 kr/timmen och 200 kr/bensinpengar = 350 kr sammanlagt.
Ja har ingen aning om hur bra hon är, men enligt hennes annons verkar hon bra..

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 058
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 764
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 996
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
7 062
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar