Pearlow

Trådstartare
Vilka avstånd ska det vara för B & D ponny i detta lägen:

Bommar
2 eller 3 Kombination
Stuts

Vore snällt om ja fick veta har 2st hästar men är INTE bra på sånt här :crazy:

Sv: Avstånd

D-ponny ska ha 6,5-7 m i kombination med ett galoppsprång och 9,75-10,25 för två. Studs ca tre m. Cavaletti får du nästan prova dig fram, baror så mkt på hästens trav..

matjo537 skrev:
D-ponny ska ha 6,5-7 m i kombination med ett galoppsprång och 9,75-10,25 för två. Studs ca tre m. Cavaletti får du nästan prova dig fram, baror så mkt på hästens trav..

Jo har provat lite hit och dit med min D-ponny (arab) men hittar inget bra mått riktigt kan ingen nått som är någorlunda passande ? :eek:

Fungerar inte avstånden i kombinationerna? Om hindera är mkt små så korta avstånden lite. Försök rida cavaletti med ca 3 fot mellan bommarna..

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
588
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 160
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 905
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar