avstånd & sådant.

H

HannaSS

avstånd & sådant.

Nu måste jag uppdatera mig lite igen,
lagom avstånd för stor häst, inne i en kombination, (räcke +oxer) vad är det?
& hur långt räknar man studs egentligen?
Hur många meter är 3 galoppsprång, kort & långt 6 sådana saker, någon som har koll på läget & kan göra en fin liten lista på det mesta här kanske? :)
Tack!

Re: avstånd & sådant.

eum jag veta att ett galoppsprång e ca 3,5 m, vilket även är avståndet för studs.
1 galoppsprång mellan hindrena: 7m
2 -"- : 10,5m
3 -"- : 14m
4 : 17,5
5 : 21m
6 : 24,5m
hoppas du fattar vad jag klottrat ihop :crazy:

Tack tack! dags att hoppa nu snart igen *jippie*

Hej!

Svaret du har fått är ju hur det ser ut på de flesta tävlingar i lätta klsser där avstånden MÅSTE stämma enligt TR. För en orutuinerad häst kan det vara bra ur träningssynpunkt att mäta din hästs språng och bygga efter det, när det sedan känns bra, ändrar man försiktigt till dessa angivna mått...

Har du en rutinerad häst kan du glömma min kommentar och bara köra på...

Lånar din tråd lite. Hoppas det är ok. ;)

Förutsätter dessa avstånd att du kommer in i kombinationen i galopp? Hur förändras (om de förändras) avstånden om anridningen sker i trav?

//Alice

Liknande trådar

Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 793
Senast: MML
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 995
Senast: zarmino
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 660
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 367
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama