Avstånd mellan studs och kombinationer!!?

I

ImFabulous

Hur långt avstånd är lämnpligt att ha mellan studs? Och hur långt avstånd är lämpligt att ha mellan kombinationer ?

Hindrena har jag tänkt ska vara runt 50 cm höga.

min häst är en liten stor häst, på dryga 160 cm....

:bow:

Sv: Avstånd mellan studs och kombinationer!!?

i studs ca 3 meter mellan hindren

i kombination (om nu hindren är ca 50 cm) typ 7 meter. kanske kortare om den får svårt att räcka fram.
Normalavstånd i kombination är 7-7,5 meter. ju högre hinder desto längre avstånd.

Jag skulle tippa på lite mer än 7 meter i kombinationen. Min New forest D-ponny på 1.43, går på sju meter i kombination.

Lycka till! :)

Jag skulle tippa på lite mer än 7 meter i kombinationen. Min New forest D-ponny på 1.43, går på sju meter i kombination.

Lycka till! :)

Då har din ponny en väldigt stor galopp :smirk:
Avståndet i kombinationer för stor häst ligger på 7-7.50 m
på D ponny är det 6.50-6.90 ( alltså ett galoppsprång)

det beror ju på vad man har för hinder åxå, oxer-oxer blir ju längre att räcka fram på än räcke-räcke.

Med tanke på att du inte ska hoppa så högt så hade jag kortat lite ytterligare...

Liknande trådar

Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 911
Senast: MML
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 118
Senast: zarmino
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 058
Senast: iNHALE
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 543
Senast: Raderad medlem 149793
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V