Avstånd galoppbommar/ 40 cm hinder

Sanette

Trådstartare
Vad har ni för avstånd till stor häst mellan galoppbommar? Alltså 1 galoppsprång o s v upptill 4 galoppsprång mellan. Och vad har ni för avstånd när ni vill typ rida på 1 galoppsprång o s v upptill 4 galoppsprång mellan små hinder som är ca 40 cm hög?
Mycket tacksam för svar!:bow:

Sv: Avstånd galoppbommar/ 40 cm hinder

Ett galoppsprång är ca 3,5 meter, så det är bara att stega upp beroende på hur många galoppsprång. När du har upp bommarna så det blir lite språng får du räkna med avsprång och landning också...

Sv: Avstånd galoppbommar/ 40 cm hinder

Ett galopp språng är ungefär ju 3.50 och när det blir lite större räkna med att landningen och avtramp tar ett galoppsprång!

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 556
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 835
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 195
Senast: Bison
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 394
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar