Avskräckningsmedel

Daff

Trådstartare
Jag har lånat en häst över sommaren och fram till nu har inte vi haft så mycket insekter. Hästens ägare ville att jag skulle använda Chevalje (gissar på stavningen) som insektsmedel men apoteket så att det inte fanns att få tag på. Någon som vet om man kan få tag på detta på annat ställe eller kan rekomendera annat medel? Ägaren villle inte att jag skulle använda Switch, det var det enda de hade på apoteket. Vi har mest brems och knott.

Väldigt tacksam för hjälp!

Chevalet kan du exempelvis hitta på Granngården. Varför ville hästägaren inte att ni skulle använda Switch Pour on?

Näckens Naturprodukter har massor med bra medel. Du kan gå in på deras hemsida och kolla upp det. Jag tror att du kan beställa direkt från tillverkaren. www.näcken.nu :bump:

Jag har lånat en häst över sommaren och fram till nu har inte vi haft så mycket insekter. Hästens ägare ville att jag skulle använda Chevalje (gissar på stavningen) som insektsmedel men apoteket så att det inte fanns att få tag på. Någon som vet om man kan få tag på detta på annat ställe eller kan rekomendera annat medel? Ägaren villle inte att jag skulle använda Switch, det var det enda de hade på apoteket. Vi har mest brems och knott.

Väldigt tacksam för hjälp!
Jag har provat chevalet och Switch. Switch tyckte jag inte funkade ngt vidare. Chevalet var bättre (tror jag köpte det på apoteket då.. ). Nu använder jag Renons som jag tycker är riktigt bra. FInns hos Hööks och Odal. Annars är MD (Myggdeo) rätt bra, men jag får nästan allergireaktioner av den - den doftar rätt starkt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 801
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 836
Senast: mamman
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 633
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 526
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka