Avmasknings fråga

B

blissare

Hur hade ni andra gjort?
Skickade in "kolla masken" innan sommarbetet och då hade hästen inga maskar överhuvudtaget:p nu under sommaren har han gått med hästar som hade mask innan avmaskningen,skall jag skicka in en nya kolla masken eller skall jag "räkna" med att han är maskfri eller skall jag avmaska honom,med samma preparat som de andra användt då..eller vad skall jag göra:confused:

Sv: Avmasknings fråga

Hur hade ni andra gjort?
Skickade in "kolla masken" innan sommarbetet och då hade hästen inga maskar överhuvudtaget:p nu under sommaren har han gått med hästar som hade mask innan avmaskningen,skall jag skicka in en nya kolla masken eller skall jag "räkna" med att han är maskfri eller skall jag avmaska honom,med samma preparat som de andra användt då..eller vad skall jag göra:confused:

Skicka in nytt träckrpov det är väl säkrast?
Hursom så ser man inte bandmask på träckprovet förrän det är i väldigt stora mängder.. så din häst kan ju ha bandmask.

Sv: Avmasknings fråga

Jag skulle inte bekymra mig, utan ta nytt prov i vår. De flesta som ligger lågt eller på 0 har starkt eget försvar och klarar sig utan avmaskning.

Liknande trådar

Foder & Strö Nu kommer en sån där okunnig fråga. Men vi skall iväg på kurs över dagen. Hästarna går på gräs så har inget hösilage vi kan ta av...
Svar
8
· Visningar
1 045
Senast: Pegasus63
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 904
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 674
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 978
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V