Avlivning av smådjur

Sv: Avlivning av smådjur

jag skulle tippa "banka massor av gånger i väggen metoden" sen läggs dom i en påse direkt. jag lägger alltid mina på en bricka först. Gillar inte att behöva bryta isär dom

massavlivning med tyngd? frysa ihjäl dem i grupp?
ser iaf ut som att de är runtgnuggade, kan ju iofs ske efter döden om de tranporteras tex...

så länge döden är snabb och smärtfri spelar det ingen roll hur den görs...blod eller ej enl. mig.

Jag skulle tippa på att blodet kommer av att de behöver slå musen flera gånger för att den ska dö. Jag har aldrig haft blod på mina möss. På mindre djur är infrysning utan avlivning vanlig har jag hört. Om det är sant vet jag inte

Jag har dissekerat råtta som såg ut som foderråttorna du visade och de hade inga tecken på yttre våld, däremot var lungorna och luftvägarna helt kollapsade och den blödde från luftvägarna.
Därför tror jag inte dessa djur är ihjälbankade, utan troligast koldioxidförgiftade eller annan förgiftning som djuren andas in av. Däremot så undrar jag om du fryser dina djur och ifall det inte kan vara frysprocessen som gör att de ser ut så? Det kanske tvättas? För de är ju liksom blöta när man tinar dem. Kolla på pälsen.

Sen tycker jag man ska vara försiktig med uttalanden om hur dessa djur har avlivats utan att ha belägg för det. Det är mindre troligt att foderleverantören väljer ett så ineffektivt och dessutom olagligt sätt att avliva djur på som du beskriver. Då är det bättre att ta reda på och fråga, istället för att spekulera och bara föda fördommar på ett öppet forum som Bukefalos är.

MVH Zenith

Jag tror också att det finns bolag och vanliga privata försäljare som har mycket bra foderdjur. Men jag köper inte djur som ser ut på det viset.

eftersom jag avlivar med koldioxid. Inget annat, och sedan lägger dom i frysen tycker jag att andra möss som och avlivas likadant och läggs i frysen borde se ungefär likdana ut? jag gör ingenting speciellt med mina möss eller råttor. Och dom har aldrig sett ut på det viset.

Jag vet att en vän har fått tex halvätna möss i sina påsar från foderbolag. och resten såg för hemska ut och luktade en massa. Mina foderdjur luktar ingenting. Ens när jag tinar dom. Även om dessa varit avlivade lagligt, så är nånting fel. Och jag tycker man kan kolla lite på hur foderdjuren man köper ser ut.

Att pälsen är rufsig eller inte kan kvitta enligt mig. Men jag föredrar foderdjur som ser fräsha ut. Utan blod, fördomar eller ej,

Senast ändrad:

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 459
Senast: miumiu
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 679
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Jag har bara sett avlivning av häst med spruta, som gick väldigt fort. När jag var liten hade vi tagit över en äldre tik som gått i avel...
2
Svar
23
· Visningar
3 537

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka