Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tror inte det är nödvändigt om det blir en bra träff direkt... Lycka till
Jag har avlivat 4 hästar med gevär, min sambo och pappa har skjutit. Är den bästa metoden anser jag. De dör omedelbart, pang bom.
jag ska avliva min häst snart och funderar på att låta en jägare skjuta och ta hand om kroppen och i gengäld få använda köttet...
anledningen till detta är att kön till kolmården är lång... och jag vill helst inte behöva gå omvägar förbi köttdisken i flera månader... (inte för att hans kött finns kvar så länge, men det känns som att jag skulle ha svårt för det iaf)
men!
hur funkar det med ersättningen från försäkringsbolaget då? får man ta ut en veterinär som kollar och och sedan intygar att hästen är död?
ja.. helt enkelt, hur funkar det?
Fast det gör dem med bult och de nya sprutorna också... Vi hade ett akutfall med en häst i somras, men vi valde vet.-avlivning trots att vi har ett vapenskåp fullt med vapen och 2 jägare i huset. Det är inte så kul för en hästägare att se allt blod...
jag vill att hästen ska ingå i kretsloppet eftersom jag tycker det är en vacker tanke.
SKulle aldrig kunna tänka mig att äta min egna häst, eller någon annans