Avkommor efter Pascal 656?

W

wezz

Hur är avkommorna efter Pascal?
Hur är dom i psyket, vilken gren har dom passat bäst till?
Någon som har en avkomma efter pascal som kan berätta lite om hur just den hästen är? :)
Vad är bra och dåligt med dom?

Sv: Avkommor efter Pascal 656?

Underbara trevliga individer, super allround hästar, bra modell och bra huve. Har förmånen att ofta kunna klampa runt hos Bertil A (som hade Pascal som station hingst och sedan övertog honom). Trevliga och fina hästar är alla jag träffat efter Pascal. En suverän allround hingst enligt mktt tycke som har lämnat trevliga hästar. Mest ser man honom i andra led, men trevligt i alla fall. Fått uppfattningen att många är nöjda med sina avkommor efter honom och många håller hårt i dem.

Jag hade ett Pascal sto förut, stor vacker sak men hon var mycket tuff i huvudet men samtidigt klok och trevlig att ha att göra med, en bra balans. Dessutom hade hon Pascals vackra huvud.
Hon hade diplom på kvalitén som lovande hopphäst men rörde sig faktiskt inte helt tokigt heller, vi krumelurade mest.

Jeg har en vallak efter Pascal ved navn Cavall.

Han har været brugt til fälttävlan og har tidligere gået *** og EM for young rider.

Han er 18 år og er nu pensionæret.

Cavall er en bra allround häst med lidt temperament :)

full

full

full

Jag vet en häst till e Pascal (ue Crown Point**) som gick svår fälttävlan med Anne P. Tror de gärna är stora och allround

Den e:Pascal-Crown Point som gått svår fälttävlan med Anna P var helbror till min King:love: som nu tyvärr inte finns mer.
King va stor å gudomligt snäll inte svår el. skarp på något sätt. Tävlade hopp upp till 145 med plac 130. Dressyr till L:a4 med vinst utb msv. En kille som passa precis till vad man ville ha honom till, hög ridbarhet!

Fanns 2 helbröder till, jag vet att en av dom tävlat en det dressyr och hopp!

Vet att flera Pascal hästar som Bertil A har fött upp anv som Polishästar.

Hade ett sto efter Pascal som var född -87. Sålde henne tyvärr -99 vilket jag ångrar djupt och nu är hon död (dog under en narkos). Hon var 162 i mkh och ganska lång i kroppen. Var efter Morat. Hade mycket begränsad hoppförmåga:D men mycket trevlig att hantera, dock tjurig i boxen. Mycket vackert huvud och hals. Red mest western med henne vilket funkade utmärkt. Hon var av den lugnare typen och vi tävlade reining mest. Hade inte schwunen för dressyren. Skulle gärna äga ett Pascalsto igen om jag fick chansen!!!

japp de stämmer, många klampar runt i blå polis uniform nu :) och det är ju inte alls fy skam de ..

Jag har haft tre Pascal avkommor. Alla gångarts diplom och två av dom även dubbeldiplom.
Fantastiska psyken och det är just tack vare det som polisen vill ha dom!
Har haft mycket med Pascal och hans avkommor att göra under årens lopp och det var en väldigt trevlig hingst!

Senast ändrad av en moderator:

KL

Lite OT kanske men jag red och körde Pascal på Flyinge och han var en av de vänligaste och goaste hingstarna där. Jag har inte själv haft någon avkomma men skulle inte ha något emot det, då han påminde mycket om min egen hopphäst e Falstaff.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tycker det är så mysigt att läsa om folk som verkligen hittat ”sin” ras som de passar så bra med :) så tänkte vi kunde ha en liten...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 673
Senast: Piaff
·
Avel Jag är sugen på att börja avla, och undrar hur marknaden ser ut för alroundhästar? Jag vill prioritera friska och hållbara hästar med...
Svar
17
· Visningar
1 956
Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 393
Senast: linnsan
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 907
Senast: morgaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka