Avkommer efter FELICIANO och ELEKTRO

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare felixxx
  • Startdatum Startdatum
F

felixxx

Jag har en unghingst som är efter Feliciano-Elektro.
Om du har, eller känner någon som har någon avkomma efter dessa hingstar, kan ni väl berätta lite om h¤n.
Hade varit roligt att veta hur era är.
:banana: :banana:
Min Felix är mycket trevlig. Lugn och stabil kille.
Han är 1½år och är 154fram och 157bak.
Nån som är bra på det här med hur stor hästen ska bli när h¤n är vuxen. :confused:

Min sköthäst (e. irländske Clover Hill) fick ett hingstföl 1999 e. Feliciano. Clover Callaway heter han, är nu valack. Han har hoppat banor på 1 meter, både hemma och på tävling. Oerhört snäll och accepterar allting, lite bufflig och bäbisaktig fortfarande, men det försvinner förhoppningsvis! :crazy: :) Han är ganska liten, 162 cm kanske, men är ganska bitig och viktbärande.

Bilder:
http://groups.msn.com/MyHorses/clovercallaway.msnw

Jag jobbade på ett stuteri/tävlingsstall 2001, där fanns avkommor efter både Feliciano och Elektro.. Trotten (foxtrot I), var en valack på ca 165.. trevlig häst.. Tävlades då under Erika Lickhammer, vet inte om han e såld nu.. Lugn å sansad.. gjorde inte en fluga förnär. Ganska grov i typen, så han var ingen tidshoppningshäst.. :)

Min kompis har en häst efter Feliciano, hon har gått 1,45-hoppning. Hon är ca 1,62 hög o trevlig.

Jag rider en valack efter Electro. Han är helt underbar. Trevlig att rida, samarbetsvillig, gör alltid sitt bästa. Hoppar urbra och tävlar (ej med mig) men är trevlig även i dressyr. väldigt sköna gångarter. Han är pigg och framåt för det mesta men lugn med oerfarna. Kan dock vara ganska skarp i temperamentet, vill gärna bestämma. Om man låter honom få övertaget tar han det gärna. Är dock inte rädd för honom och tycker han är världens goaste, keligaste. Kan dock bitas etc, särskilt mot folk som visar rädsla mot honom. Tror dock det skarpa kommer från morfar, har hört så.

Kom på att jag ridit en val efter Electro jag oxå, morfar till honom är Krocket om jag inte minns fel.
Han är väldigt stor, både höjdmässigt o ganska grov i modellen. Väldigt lik Electro på huvudet o i sina rörelser.
Hoppar bra, men är ganska "loj" enligt mitt tycke, tänder lixom inte till det där lilla extra i sprången.
Annars en mkt trevlig o snäll häst, men lite loj o även lite bestämd i humöret.
Han såldes sedan som hopphäst, men jag tror han går minst 1,30-hoppning idag.

skolan har en född 2000 som e efter Feliciano och morfar än stanford.

Jag har ett sto e: Feliciano. Hon är ca. 163 cm i mkh, inte nätt i typen men inte direkt grov heller. Hon gick treårstestet och blev klass I i både hopp och dressyr. Var endast "sparsamt" grundriden då jag köpte henne för drygt ett år sedan. Var inhoppad men hoppade hellre igenom eller sprang på sidan.

Nu ett år senare är hon startad 90 och 100 på lokala tävlingar, tränad på 125-130, inte mycket dressyrriden men kan de grundläggande rörelserna. Vi har haft lite problem med galoppen men det är på bättringsväg. Nu i vår kommer hon antagligen vara startklar 110. Hon har kapacitet och hoppar med spänst. Vi får se hur långt det räcker.....

Bilder:
tävling 90 cm

tävling 100 cm

tävling 90 cm

Huvud

Liknande trådar

Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 746
Senast: Ninnurur
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 200
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 028
Senast: Farao
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 995
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar