Avkomme poäng vid export?

shady

Trådstartare
Får stoet något extra mer än att det står att hon haft avkomma exporterad till ett annat land? Typ extra avkomme poäng som hon kan tillgodo räkna sig vid en eventuell höjning av avelsbokstav?

Sv: Avkomme poäng vid export?

Inte på ponny i alla fall. Där är det dessutom så att man aldrig kan få högre än 30p på avkomman oavsett om det är t.ex. en godkänd hingst (vilket annars ger 50p).

(Så har jag fattat det i alla fall... :smirk: )

Helt rätt uppfattat :(

Det var det som gjorde att Fixy "bara" fick A när poängen med råge översteg gränsen för Elit.

Hej,

Nej, det är fortfarande prestation i olika form som ger poäng. Däremot kan man tillgodoräkna sig poäng för exporterade hästars prestationer enl samma princip som om de vore i Sverige. Gäller väl bara att dokumentera prestationerna.

Hälsn Ann
Stuteri Stubbäng

www.stubbang.com

Ok, tack till er alla som svarat. Hoppades nästan att det skulle vara något extra, men misstänkte att det inte var så.

Finns det någon lista över poängen man får/avkomma på nätet?
Letat på ASVH utan att hitta?!
Vet ni?

Vet inte hur det är för halvblod men på ponny räknas utländska meriter lägre än om det hade varit i Sverige. Tex godkänd hingst i Sverige ger 50 poäng medan det bara är 30 poäng om den är godkänd i utlandet.

Har funnits en lista här på avel. Prova att sök, kommer dock ej ihåg vad tråden hette. Men jag har för mig att det var jag som startade den.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 362
Senast: Ridinglady
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 652
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London