Sv: Avitchi?

Jag tyckte också att Avicii var överreklamerad tills jag vaktade hans loge och såg/upplevde hans spelning på Bråvalla. Sedan dess är han magisk. Men jag skulle nog atte mig inte känna igen honom om jag mötte honom på gatan.

Jag är fortfarande oförstående till fenomenet dj-hysteri, liksom. Men hur en sån här show som han gör kan bli så...tja...magisk helt enkelt - det är 'beyond' som någon ungdom sa till mig.
Avitchi sålde slut på 20min. Skulle aldrig gå gratis ens...:meh:

Måste man köpa biljett till helvetet nuförtiden? Dessutom är det slutsålt!!!
Jag trodde att alla ville till himlen jag... :devil:

Var jättebra de första 1458 gångerna man hörde Wake me up och brother vad den nu heter.

Nu flyr jag till P2 typ när radion envisas med att spela dessa låtar på varje kanal samtidig heeeeeela tiden.

Fast avicii är nog mer en liveupplevelse än vad dessa två söndertrasade radiohitsen är outröttliga då. Eller...jag vet inte om avicii i sig är en upplevelse, det är själva publiken och samspelet musik-publik som är grejjen med att se avicii. Det är suggestivt och stort, det är samspel och längst fram står en skitliten grabb med hörlurar på och dj:ar med blixt och dunder och det får claes af geijerstam & co att framstå som ...tja...jag vet inte...något förhistoriskt ofantligt okarismatiskt.
Jag skulle själv aldrig köpa en avicii-låt, inte heller är det något jag vare sig har på spellistor eller att jag alls lyssnar på hemma. men som performance, så är avicii något som jag skulle tro blir legendariskt.

Fast avicii är nog mer en liveupplevelse än vad dessa två söndertrasade radiohitsen är outröttliga då. Eller...jag vet inte om avicii i sig är en upplevelse, det är själva publiken och samspelet musik-publik som är grejjen med att se avicii. Det är suggestivt och stort, det är samspel och längst fram står en skitliten grabb med hörlurar på och dj:ar med blixt och dunder och det får claes af geijerstam & co att framstå som ...tja...jag vet inte...något förhistoriskt ofantligt okarismatiskt.
Jag skulle själv aldrig köpa en avicii-låt, inte heller är det något jag vare sig har på spellistor eller att jag alls lyssnar på hemma. men som performance, så är avicii något som jag skulle tro blir legendariskt.
*Kr*
Avitchi nu igen. Fan va trött jag blir. Det finns väl andra artister

*kl*

Jag är väldigt kluven till Aiciis musik. Älskar countrydelen i de senaste låtarna, och texterna är faktiskt väldigt bra dom med. Men jag kan inte med housemusik. Dunka dunka och jag känner mig ungefär lika gammal som Gammeln när jag hör det.

Hade Avicii släppt ett akustiskt album hade jag helt klart gett det en chans:).

*kl*

Jag är väldigt kluven till Aiciis musik. Älskar countrydelen i de senaste låtarna, och texterna är faktiskt väldigt bra dom med. Men jag kan inte med housemusik. Dunka dunka och jag känner mig ungefär lika gammal som Gammeln när jag hör det.

Hade Avicii släppt ett akustiskt album hade jag helt klart gett det en chans:).
Det som irriterar mest är att Avitchi inte kan spela några instrumet, det är ju bara datorer o skit som spelar. Tacka vet ja Lasse Stefanz dom kan iaf spela på sina instrument :)

Det som irriterar mest är att Avitchi inte kan spela några instrumet, det är ju bara datorer o skit som spelar. Tacka vet ja Lasse Stefanz dom kan iaf spela på sina instrument :)

Fast krävs det ändå inte en viss skicklighet för att få "datorer och skit" att spela musik som (uppenbarligen) tilltalar många? Ska musikskapande värderas olika beroende på vem eller vad som framför det skapade?
Göra musik och låta en person framföra: YES
Göra musik och låta en dator framföra: NO

Vad gäller Lasse Stefanz så må de framföra sin musik på riktiga instrument men det lyfter uppenbarligen inte massproducerad smetsmörja till några större höjder ändå.

Fast krävs det ändå inte en viss skicklighet för att få "datorer och skit" att spela musik som (uppenbarligen) tilltalar många? Ska musikskapande värderas olika beroende på vem eller vad som framför det skapade?
Göra musik och låta en person framföra: YES
Göra musik och låta en dator framföra: NO

Vad gäller Lasse Stefanz så må de framföra sin musik på riktiga instrument men det lyfter uppenbarligen inte massproducerad smetsmörja till några större höjder ändå.
Om jag säger så här. Jag uppskattar inte en matlåda från Findus, gjord av en robot, som massproduceras bara för att den säljer bra. Däremot uppskattar jag en middag med hemlagad mat gjord av en människa med en personlig toucht :).

Jag gillar Avicii och tycker inte han är överreklamerad. Men förstår inte riktigt syftet med tråden, det finns massor av andra artister jag tycker är överreklamerade och som andra tycker är jättebra. Ska vi skapa en tråd för varje artist som någon tycker är överreklamerad och som andra gillar så skulle det bli lika många trådar som det finns artister. Så är syftet bara att slänga lite skit på Avicii och hur dålig hans musik "egentligen" är eller är det för att ts inte vill känna sig ensam i världen med att inte gilla Avicii?

Datorn är ett instrument. Det är bara att hänga med i utvecklingen ;) Irriterar mig väl mer på artister utan sångröst som låter bra i radio men kasst i verkligheten.

Jag gillar Avicii och tycker inte han är överreklamerad. Men förstår inte riktigt syftet med tråden, det finns massor av andra artister jag tycker är överreklamerade och som andra tycker är jättebra. Ska vi skapa en tråd för varje artist som någon tycker är överreklamerad och som andra gillar så skulle det bli lika många trådar som det finns artister. Så är syftet bara att slänga lite skit på Avicii och hur dålig hans musik "egentligen" är eller är det för att ts inte vill känna sig ensam i världen med att inte gilla Avicii?

Datorn är ett instrument. Det är bara att hänga med i utvecklingen ;) Irriterar mig väl mer på artister utan sångröst som låter bra i radio men kasst i verkligheten.
Tänk om man skulle köra igång en sån där Aid där man bjöd in tex mark knoppfler, janne schaffer, Liberatchi mfl o så Avitchi och säga, Ska ni vara med i den störrsta av alla Aider hittills som på köpet ger er gratisreklam världen över på bästa sändningstid, så måste ni kunna spela live utan "bakgrundskit". Då skulle ju Avitchi bli tvungen att styrka sig ju för då blir det ju ingen musik ;)

Jag skulle antagligen uppskatta en välsmakande låda gjord av en robot oavsett om den säljer bra eller ej, mer än en hemlagad kräksmakande maträtt med personlig touch. Liksom en välsmakande hemlagad rätt föredras före en kräksmakande robotproducerad.

Om du inte förstod mitt förra inlägg så handlade det inte om personliga prefrenser. Utan huruvida ett musikskapande blir sämre bara för att det framförs av en dator. Kontra om skitmusik blir bättre för att de framförs på "riktiga" instrument.

Jag skulle antagligen uppskatta en välsmakande låda gjord av en robot oavsett om den säljer bra eller ej, mer än en hemlagad kräksmakande maträtt med personlig touch. Liksom en välsmakande hemlagad rätt föredras före en kräksmakande robotproducerad.

Om du inte förstod mitt förra inlägg så handlade det inte om personliga prefrenser. Utan huruvida ett musikskapande blir sämre bara för att det framförs av en dator. Kontra om skitmusik blir bättre för att de framförs på "riktiga" instrument.
Avitchis musik skulle låta bättre om det framfördes på riktiga instrument. En dator kan aldrig låta som ett riktigt instrument även om Avitchi försöker efterapa det så mycket som möjligt

Patetiskt att starta en tråd och hacka på en enskild artist och dessutom medvetet stava namnet fel 100ggr. Är du så svartsjuk på andras framgångar...

Gammeln kan ju vara högst 15 år gammal!?

Kan ju då tillägga att jag inte alls lyssnar på nämnd artist, men det är ju uppenbart att han gör något rätt :)

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 838
Senast: Mabuse
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För att locka fler äldre att röra på sig satsar RF Sisu nu i oktober på gratis prova-på-aktiviteter för seniorer på Gotland.
Svar
0
· Visningar
143
Senast: Gunnar
·
Hästvård Ni med äldre hästar, har era gamlingar några krämpor? Vilka krämpor tycker ni är acceptabelt att dom har, vart går gränsen för er? Rids...
Svar
14
· Visningar
1 664
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Blev lite inspirerad av min andra tråd här :rofl: Jag är verkligen ingen expert men tycker det är roligt när man går från start och...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 287
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar