Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mia_R skrev:Regeln om pass gäller redan och man har fram till och med utgången av 2005 att skaffa det, dvs from årsskiftet 2005/2006 skall alla hästar ha pass!
zilla skrev:Den förra ägaren kan lätt spärra hästen hos stc ..så att du inte kan starta hästen om hon är rädd för det.Då kommer det stå "såld som ridhäst"
Besöker du en atg klinik och dom bara kollar vad hästen heter och inte kollar upp med dig om du står som ägare kommer fakturan att skickas till ägaren som är regestrerad hos stc.
Ring till stc och prata med dom hur du ska gå till väga. 08/627 20 00 säg att du vill prata med en som har hand om registreringar av hästar /ägare.
Lahtel skrev:Nej det stämmer inte. Jag har varit på atg-klinik flera gånger med min travare som nu är ridhäst och det är förrförra ägaren som står som ägare i stc:s register.
Dock har jag alltid fått fakturan.
Stc och även "galoppförbundet" skiter i vem som står som ägare när hästarna inte tävlar längre. Den som har papprena + hästen räknas som ägare, det står bland annat på "galoppförbundets" hemsida.
Själv tycker jag det har varit onödigt att betala in en avgift till ett förbund som skiter i mina hästar. På både fullblodet och varmblodet har förrförra ägaren registrerade.
Jag avvaktar årsskiftet.
B&B skrev:Vilka papper behöver man då ha? Jag har inte fått ett enda papper på hästen och verkar inte som det finns några ens. Men visst måste en häst som tävlat ha fullständiga vaccinationer osv? Några såna papper fanns nog inte fick jag höra när jag frågade då i våras när jag hämtade honom. Det enda jag har är informationen på atg:S hemsida.
Lahtel skrev:Stc och även "galoppförbundet" skiter i vem som står som ägare när hästarna inte tävlar längre. Den som har papprena + hästen räknas som ägare, det står bland annat på "galoppförbundets" hemsida.