Avfuktare som inte går på elektricitet

AgentCarter

Trådstartare
Vi har mögel i vår nya tvättstuga/dusch. Ska göras om till sommaren men just nu är det bara att leva med.

Jag vet att det ska finnas någon form av avfuktare som inte går på elektricitet utan det är som någon sorts behållare med kulor i som vattnet samlas i, vet någon vad de heter?
Har försökt googla utan något gensvar och då brukar buke vara bäst ;)

Ett billigare alternativ är vägsalt.
Häng upp en tre, fyra tygpåsar stycken med ngr kilo vägsalt i varje.
En hink under varje påse. För fukten som tas upp droppar ner som en klibbig salt sörja.
Salter fungerar som de "torrbollar" man köper men är betydligt billigare

Torrboll. Det är en saltpåse som absorberar fukt ur luften och leder ner vätskan i en behållare. Förvånansvärt effektivt.

Liknande trådar

R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 347
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 572
Trädgård & Växter Nu när det verkar bli vanligare med mer torka på delar av sommaren, plötsliga skyfall, blöta vintrar etc. - hur hanterar man bäst...
Svar
4
· Visningar
1 001
Senast: Sleepy
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 686

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix
  • Stora shoppingtråden III