Avelstips 2009

Jettan

Trådstartare
Jag ville ha lite tips på hingstar, hitta ingen tråd som passa så jag skapar en här, där vi kan fråga andra om vilken hingst ni tycker man ska betäcka sitt sto med år 2009!!!

Mitt sto: Cocktail Jet märr. Mycket liten sak som är skör. Fint temperament, blir ibland lite väl upphetsad, ganska känslig. Flackt steg. Super speedig.

Önskad hingst: Ger STORA, HÅLLBARA avkommor. Kanske något lite tuffare psyke och mer styrka? Bra spermakvalitet då vårat sto visat sig svår att få dräktig.

Hjälp mig hitta bra hingst nu!!!

Sv: Avelstips 2009

Svårt att ge tips när man bara vet stoets far och en del egenskaper!

Skulle Tony Oaks dyka upp i Sverige igen nästa år kan det vara ett alternativ, han ger coola hästar, lågpulsade med runt framsteg, inte jättestora men rejäla. Det skulle bli balanserad linjeavel på Super Bowl!
(Han har på ett fåtal avkommor lämnat bla Dig for Dollars, Kyrkebys Selma och Magic Jis, med ett ganska dåligt stomaterial).

Express It, men han ska visst stå i Finland nästa år! Ger också balans på Super Bowl.

From Above, vet inte vad han lämnar för storlek på avkommorna, men hans far lämnade ju ganska rejäla (inte så jättestora) hästar och förhoppningsvis är From Above den som med ära kan föra sin fars blod vidare.

From Above lämnar ponnies.

Det jag har hört är att From Above inte lämnar några vidare avkommor alls.

Det jag själv funderat på är Enjoy Lavec och Alf Palema. tyvärr är ena delägaren lite nitiskt och vill absolut ha en "ny" hingst, själv vill jag ha en beprövad...:grin: får väl bli nåt mellanting kanske...

Morfar är Speedy Spin!! Kankse några fler tips?

Har för mig att jag läst att Alf Palema inte ska linjeavlas på Speedy Scot, men han passar på franskt. Speedy Spin är efter Speedy Scot.

Jag skulle vilja veta stoets moder också om jag ska skriva något mer + maxpris på hingst!

Vet du hur moderns avkomma efter Enjoy Lavec verkar?

(jag har så pass mycket lokalhistoria att jag vet vilken märr Jettan har)

Varför är den inte igång ännu?

.

Önskad hingst: Ger STORA, HÅLLBARA avkommor. Kanske något lite tuffare psyke och mer styrka? Bra spermakvalitet då vårat sto visat sig svår att få dräktig.

Hur menar du med tuffare psyke? Hårdare häst eller mer hetta?
Med Speedy Spin på mödernet så skulle iaf jag rekommendera att välja en hingst som lämnar "lata" avkommor...

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Avel Vi funderar på att betäcka vårt sto till våren då vi känner att det är sista chansen med tanke på åldern och då hon inte fått föl förut...
Svar
18
· Visningar
1 815
Senast: vicky417
·
Avel Hej allihopa! Tänkte om det var någon mer än jag som ska betäcka med ponnyhingstar nästar år och som tycker att det kan va ganske...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 417
Senast: moonstruck
·
Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 643
Senast: Jealle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka