avelsindex

Netted

Trådstartare
hur tar man reda på vad som är medel för varje årgång? vill se om vårat sto har högt eller lågt nämligen.. det är lite intressant :idea:

Sv: avelsindex

Har et sted jeg kan sjekke det, men ikke på nettet dessverre. Hvilket år gjelder det så kan jeg sjekke i løpet av uken.

Fant bare frem til 98. Der var middel 102 i både 2004 og 2005.
Basert på dette kan vi estimere en verdi på 101-103 for 99 nå.
Det skal iaf ligge over 100. Og garantert ikke mer enn 104.

Fant bare frem til 98. Der var middel 102 i både 2004 og 2005.
Basert på dette kan vi estimere en verdi på 101-103 for 99 nå.
Det skal iaf ligge over 100. Og garantert ikke mer enn 104.

okey.. stoet ifråga ligger på 110 om jag inte minns fel.. tack :idea:

Ok, det er uansett relativt høyt. :bow:
Det er vel kun 12,5% ( :confused: ) elns som har over 110 om jeg ikke husker feil.

Ja.

Det 0,75 bak der står som en slags sikkerhetsverifisering. At det er litt lavt kan ha med å gjøre at hun har få avkom. Jeg antar at hun har få avkom?

ja, hon har bara en åring än sålänge :)
men att ha bara 109 på stam och prestation är väl ganska OK?

Ja, det er samme som med IQ :)

Har du over 100 er du på en "distinguished road" og motsatt har du lavere så sliter du litt hehe

lite intressant!

de räknar ut det på stam, egna prestationer och avkommornas prestatinoner då?

Korrekt. Foreldrenes index avgjør mye. Og det blir normalt ikke satt noen "score" før 3år-sesongen er over, for man ser da på resultater. Et avkom med høy score fra foreldrene, men som er ustartet kan få feks 104. Et helsøsken som har gjort det bra i noen løp kan få feks 112. Den siste avvikskoeffisienten antyder hvor "trygg" indexen er. Feks ser du på Pine Chip (med veldig høye 0,99) er det på bakgrunn av at det ikke er så mye tvil om tilfeldigheter i prestasjon da han har ca 1600 avkom.

Jepp, den der hadde jeg og, men den er dessverre ikke korrekt lenger. Tallene er langt lavere for de årgangene der nå. ;)

111 för en född -95 är rätt högt då ;) .

Detta borde vara information som är intressant att distribuera. Konstigt att det ska vara svårt att hitta.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att "flytta hemifrån" och funderar på hur jag ska tänka med placering av TVn. Dvs vilken höjd man vill ha den. Min nya...
Svar
14
· Visningar
577
Senast: pepp
·
Hemmet Jag vill köpa en bubbelmaskin till vår son i julklapp, men jag hittar ingen vettig modell! Fick tipset om Power, men den verkar ha...
Svar
1
· Visningar
213
Senast: kamomillo
·
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 889
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 544
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden