Avelsgnäll

Sv: Avelsgnäll

Jo, men det där är ju inte mina ord och min åsikt...jag är också mån om hästarna ..och vi har opererat de hästar som haft lösa benbitar.

Jag är ju av samma sort som du....det vet du !?....ville bara klargöra det så att ingen här tror att jag gillar att chansa och utsätta mina hästar för onödiga risker :crazy:

Jag vet, det var bara ett diskussionsinlägg... :D

Jag tänkte lsz hörde XX säga, vilket också framgick av ditt inlägg. Du är för känslig. damen. :angel:

Fniss....nej inte så känslig, men mån om att inte missuppfattas ;)

De som bara läste ditt inlägg och det du citerade kanske tog det som om det var mina ord.

Jag tror att när "XX" sa "stora" menade "XX"...stora i bemärkelsen "mycket kunniga"....har blivit stora av den anledningen inte stora pga hög omsättning.
Den tränare som nämndes vid namn är känd för sin enorma hästkunskap och för att inte slita och slänga med sina hästar.

Jag köpte ju en tvååring 1999 som vilat i ett halvår och varit knackig under hela inkörningen. Hon var ohalt efter 6 mån. vila men hade skitfula haser. Hon opererades. Man kan ju inte veta om det var benbitarna som störde henne men jag kan inte utesluta det eftersom hon aldrig var knackig senare.

Men var hon verkligen knackig när hon kördes in? Jag kommer inte alls ihåg det (hade ju häst i samma stall) utan har för mig att hon såg rätt fin ut när hon kördes. Däremot hade hon fula hasgallor då också.

Men var hon verkligen knackig när hon kördes in? Jag kommer inte alls ihåg det (hade ju häst i samma stall) utan har för mig att hon såg rätt fin ut när hon kördes. Däremot hade hon fula hasgallor då också.

Varför tror du han sålde??? :angel: Hon skulle ha premat i maj men gick åter till uppfödaren i stället.

De som provkört henne sa att hon var knackig.

Föreläsaren och tränarens namn är skickat via pm.
Tränaren är dock inte inblandad när det gäller tron på sambandet benbitar-prestation (i den frågan sades inget om vem som tror vad)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg
  • DIY hästvård

Omröstningar

Tillbaka